W czerwcu 2020 roku zakończyła się trwająca od października 2019 r. innowacja pedagogiczna „Spacerkiem po krajach europejskich”. Uczestniczyły w niej klasy drugie i trzecie oraz wychowankowie świetlicy. Realizatorami były panie: Olga Gul, Ewa Pszczoła, Danuta Trzepacz, Justyna Gremblewska, Małgorzata Leśniewicz, Klaudia Biel i Anna Gorzkiewicz.
Na początku uczniowie utrwalili wiadomości o swojej ojczyźnie. Rozmawiali o krajobrazach, klimacie i położeniu Polski. Wspólnie przypomnieli sobie legendy „Wars i Sawa” oraz „O Lechu i białym orle”. Następnie próbowali swoich umiejętności tanecznych poznając kroki poloneza i krakowiaka. Rozmawiali także o różnych regionach i strojach. Utrwalili nazwy dawnych stolic Polski – Gniezna i Krakowa, a także wskazywali na mapie największe miasta. Najbardziej zaciekawiły ich wiadomości o sławnych Polakach i ich osiągnięciach. Na koniec zapamiętali najważniejsze święta państwowe.
Następnie „przenieśli się” do gorącej Hiszpanii, gdzie poznali zabytki, w tym katedrę Sagrada Familia. Mieli również możliwość zatańczenia słynnego flamenco i poznania podstawowych zwrotów w języku hiszpańskim. Kolejnym państwem były Włochy, gdzie zapoznali się z charakterystycznym kształtem na mapie, dowiedzieli się o istnieniu Wulkanu Etna i określali pojęcia: krater, lawa, erupcja. Zobaczyli najsłynniejsze rzeźby i fontanny oraz zapoznali się z sylwetkami słynnych Włochów – Leonardo da Vinci, Luciano Pavarotti, Michał Anioł. Najbardziej zaciekawił ich Watykan i papież Franciszek oraz zabytki Włoch: Krzywa Wieża w Pizie, Colosseum, mosty w Wenecji i gondolierzy. Ponadto poznali kuchnię włoską: pizzę, rissotto, spaghetti, cappuccino oraz ulubione latem lody.
Francja to kolejne omawiane państwo, uczniowie poznali Paryż – stolicę mody i znanych projektantów, a także świat perfum. Mieli okazję na zdjęciach podziwiać słynne zabytki – Luwr, Wersal, Wieżę Eiffla, Łuk Triumfalny, Pałac Elizejski, Katedrę Notre Dame, Pałac Luksemburski i zamki nad Loarą. Najbardziej kontrowersyjna okazała się kuchnia francuska, czyli słynne żaby, ślimaki, sery, wina, rogaliki, ciasto francuskie, gęsie wątrόbki, trufle oraz ostrygi.
Drugo i trzecioklasiści w ramach innowacji mieli również okazję zebrać wiadomości na temat Szwecji, Belgii i Czech. Wychowankowie świetlicy rozmawiali dodatkowo o takich krajach, jak: Niemcy, Rumunia, Finlandia i Litwa. Oprócz podstawowych informacji o położeniu i liczbie ludności, poznali symbole narodowe, najważniejsze święta i zabytki.
Celem innowacji było wprowadzenie uczniów w świat wiedzy o Unii Europejskiej, rozwijanie ich tożsamości europejskiej na gruncie poszanowania własnego kraju, a także rozwijanie zainteresowań krajami członkowskimi UE. Przy realizacji wykorzystano ćwiczenia praktyczne, pogadanki, prelekcje, wystawy, dramę, gry dydaktyczne, tańce, filmiki edukacyjne, prezentacje multimedialne, gry planszowe, zdjęcia, albumy, czasopisma i książki popularno – naukowe. Dzieci nauczyły się szukać potrzebnych informacji w dostępnych źródłach wiedzy, a także rozwiązywały łamigłówki, krzyżówki, rebusy, zagadki i wykreślanki.