Trzecie spotkanie miłośników sztuki filmowej, które odbyło się w miniony poniedziałek, 20 października 2014 roku, dotyczyło kreowania bohaterów na potrzeby filmu. To właśnie dobrze przemyślane kreacje posiadające imiona, swoją funkcję w scenariuszu, zalety i wady stanowią o tym czy film zaciekawi jego odbiorców. Dobry film, bowiem, to taki, który opowiada ciekawą historię. Uczestnicy warsztatów dowiedzieli się, w jaki sposób stworzyć wiarygodną postać filmową i jak sprawić, aby widzowie się z nią identyfikowali. Prowadząca spotkanie, pani Anna Linkowska, zwróciła uwagę na najczęściej popełniane błędy, wśród których znalazły się:
- zbyt dosłowne cytaty
- „papierowe (nierzeczywiste) lub zbyt normalne postacie"
- brak tła postaci
- wszystkie dialogi takie same
Podczas spotkania uczniowie poznali „przepis na bohatera", który zawierał szczegółowy spis niezbędnych składników tworzących postać filmową. Ważne, aby była ona lekko przejaskrawiona, zatem trzeba nadać jej cechy charakterystyczne. W świecie filmowym to wszystko funkcjonuje pod pojęciem „backgroundu" – tworzenia karty postaci. Układając ją krok po kroku przygotujemy naszego bohatera do odegrania swojej roli. Na pełny background składają się: wygląd (wiek, ubranie, charakter), zajęcie (praca, miejsce zamieszkania), historia (kim był/a, kim byli jego/jej rodzice, itd.), konflikt (co go trapi, jakie ma marzenia), zachowanie, hobby.
Dodatkowym atutem dobrego scenariusza są odpowiednio sformułowane, ciekawe dialogi. Inspiracją mogą stać się codziennie wykonywane czynności, takie jak: słuchanie ludzi, czytanie książek, artykułów prasowych, słuchanie piosenek czy oglądanie filmów. Wypowiadane w filmie słowa nie mogą być jedynie pustymi wypowiedziami pojedynczych bohaterów, lecz powinny sklejać się w spójną rozmowę. Pomocą może służyć wiedza na temat dwóch głównych funkcji dialogów: informatywnej, w której bohater opowiada o zdarzeniach z przeszłości oraz opisowej, w której tworzymy charakterystykę bohaterów poprzez konfrontację z otoczeniem.
Ostatnia część spotkania to ćwiczenie praktyczne mające na celu przygotowanie uczestników do wykonania pracy domowej. Zadaniem uczniów było stworzenie karty postaci na podstawie wylosowanego wizerunku (zdjęcia przypadkowej osoby), co pozwoli im później samodzielnie opracować własny „background".