Konkurs „Mind The Gap”

Konkurs „Mind The Gap”

W dniu 23 maja 2024 roku troje uczniów naszej szkoły: Zuzanna Ignaczak (6b), Iga Snuszka (5a) oraz Filip Janowski (4a),...

XVI Rajd im. Marii Konopnickiej

XVI Rajd im. Marii Konopnickiej

W dniu 22 maja 2024 roku odbył się XVI Rajd im. Marii Konopnickiej poświęcony życiu i twórczości naszej patronki. Uczest...

Podsumowanie akcji „Oddaj Książkę”

Podsumowanie akcji „Oddaj Książkę”

W dniach od 13 do 17 maja 2024 roku Szkolne Koło Caritas wraz z katechetkami panią Dorotą Kleczewską oraz panią Anną Mol...

plan lekcji plan wywiadow plan imprez

Trzecie spotkanie miłośników sztuki filmowej, które odbyło się w miniony poniedziałek, 20 października 2014 roku, dotyczyło kreowania bohaterów na potrzeby filmu. To właśnie dobrze przemyślane kreacje posiadające imiona, swoją funkcję w scenariuszu, zalety i wady stanowią o tym czy film zaciekawi jego odbiorców. Dobry film, bowiem, to taki, który opowiada ciekawą historię. Uczestnicy warsztatów dowiedzieli się, w jaki sposób stworzyć wiarygodną postać filmową i jak sprawić, aby widzowie się z nią identyfikowali. Prowadząca spotkanie, pani Anna Linkowska, zwróciła uwagę na najczęściej popełniane błędy, wśród których znalazły się:

  • zbyt dosłowne cytaty
  • „papierowe (nierzeczywiste) lub zbyt normalne postacie"
  • brak tła postaci
  • wszystkie dialogi takie same

Podczas spotkania uczniowie poznali „przepis na bohatera", który zawierał szczegółowy spis niezbędnych składników tworzących postać filmową. Ważne, aby była ona lekko przejaskrawiona, zatem trzeba nadać jej cechy charakterystyczne. W świecie filmowym to wszystko funkcjonuje pod pojęciem „backgroundu" – tworzenia karty postaci. Układając ją krok po kroku przygotujemy naszego bohatera do odegrania swojej roli. Na pełny background składają się: wygląd (wiek, ubranie, charakter), zajęcie (praca, miejsce zamieszkania), historia (kim był/a, kim byli jego/jej rodzice, itd.), konflikt (co go trapi, jakie ma marzenia), zachowanie, hobby.

Dodatkowym atutem dobrego scenariusza są odpowiednio sformułowane, ciekawe dialogi. Inspiracją mogą stać się codziennie wykonywane czynności, takie jak: słuchanie ludzi, czytanie książek, artykułów prasowych, słuchanie piosenek czy oglądanie filmów. Wypowiadane w filmie słowa nie mogą być jedynie pustymi wypowiedziami pojedynczych bohaterów, lecz powinny sklejać się w spójną rozmowę. Pomocą może służyć wiedza na temat dwóch głównych funkcji dialogów: informatywnej, w której bohater opowiada o zdarzeniach z przeszłości oraz opisowej, w której tworzymy charakterystykę bohaterów poprzez konfrontację z otoczeniem.

Ostatnia część spotkania to ćwiczenie praktyczne mające na celu przygotowanie uczestników do wykonania pracy domowej. Zadaniem uczniów było stworzenie karty postaci na podstawie wylosowanego wizerunku (zdjęcia przypadkowej osoby), co pozwoli im później samodzielnie opracować własny „background".

Szkoła Podstawowa nr 10
im. Marii Konopnickiej

ul. Karpacka 3, 62-800 Kalisz
tel.: 62 501 17 27
fax: 62 501 17 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

GOOGLE MAP

b literackib literackib literackib literackib literackib literacki

pamietamy pr3zaufanie
grupa wsparcia razem
pogromcy konfliktowmodul prawy caritaspcknasz filmfestiwal film

 

informacje prezent podst

pytania do dzieci

pytania do dzieci

prawo jaszka

prawo szkola demo

prawo europa

filmy plastyka

prawo wzor rozwoj

samorzad-uczniowski-white

ok-white

AIESEC New Logo mm

poczytajmy mm

Uniwersytet Kaliski

czytam sobie log

uni ekon dzieciecy

maly mistrz m

lepsza szkola top

maly medyk top

kolorowy uniwersytet top

Akademia młodego ekonomisty

Początek strony

tlo new www 2015 j3