Dnia 10 grudnia obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka. W ramach tego święta p. Wioletta Janiszewska i p. Ewa Przetakiewicz zorganizowały dwa konkursy: Konkurs Wiedzy o Prawach Człowieka - skierowany do uczniów gimnazjum i Szkolny Konkurs Plastyczny "Jestem dzieckiem i znam swoje prawa" dla uczniów klas 1-6 szkoły podstawowej. Do konkursu plastycznego zostało zgłoszonych 75 prac. Uczniowie po zapoznaniu się z prawami dziecka, w formie plastycznej zilustrowali wybrane przez siebie prawa.
Wśród tych prac komisja wyłoniła zwycięzców, którzy otrzymali równorzędne nagrody:
- Nikola Pich, kl. 1a
- Martyna Krzątała, kl. 2b
- Natalia Szczepańska, kl. 3a
- Aneta Sowińska i Mateusz Szewczyk, kl. 4a
Ponadto za liczny udział w konkursie wyróżnienia otrzymały klasy: 2b, 3a, 3b.
W Konkursie Wiedzy o Prawach Człowieka wzięło udział 40 uczniów gimnazjum, z tego do II etapu, po rozwiązaniu testu, zakwalifikowało się 10 uczestników. Następnie uczniowie pisali pracę stylistyczną na temat znaczenia respektowania praw człowieka we współczesnym świecie. Komisja wybrała prace, które najpełniej realizowały zadanie.
Nagrody otrzymali:
- I miejsce: Justyna Krawczyk, kl. IIb
- II miejsce: Janusz Łuczak, kl. IIId
- III miejsce: Anna Stefankiewicz, kl. IIIb, Paweł Wrzeszczański, kl. IIb
Dyplomy i nagrody wręczyła pani dyrektor Beata Prus podczas apelu, na którym również zaprezentowano krótki referat na temat historii i istoty praw człowieka.
Na zakończenie uroczystości prowadząca spotkanie pani Wioletta Janiszewska pogratulowała zwycięzcom i wszystkim uczestnikom konkursów oraz zaprezentowała fragment jednej z nagrodzonych prac:
"Respektując prawa człowieka, budujemy poczucie sprawiedliwości i równości, nie wywołujemy poczucia krzywdy i powstawania sytuacji pozostawiających człowieka samemu sobie z problemami, które niesie ze sobą współczesny świat. Problemy te bywają niekiedy barierą nie do przezwyciężenia dla jednostki, lecz dla wielu życzliwych są do pokonania. Ważnym jest, aby reagować na wszelkie przejawy niesprawiedliwości i nierównego traktowania. To może pomóc i niejednokrotnie uratować życie będące wartości nadrzędną".