W dniach od 14 do 18 listopada 2016 roku wychowankowie świetlicy szkolnej po raz kolejny uczestniczyli w cyklicznych zajęć prowadzonych przez panią Karolinę Prętczyńską, panią Ewę Wronę oraz panią Annę Magdzińską, podczas których w naturalny i niestresujący sposób, w formie gier i zabaw edukacyjnych oraz zwykłych, codziennych sytuacji uczyli się języka angielskiego i rosyjskiego. Dzięki temu mieli okazję poznać nowe wyrażenia, które wzbogaciły ich słownictwo. Zajęcia te poprzez pobudzenie wszystkich zmysłów oraz uczestniczenie w sytuacjach komunikacyjnych zachęciły dzieci do nauki języków obcych.
Uczniowie śpiewają, tańczą, słuchają bajek i historyjek, odgrywają scenki, kolorują oraz wykonują tematyczne zadania. Nie ma więc mowy o tradycyjnym uczeniu się na pamięć. Poznane w obu językach zwroty są stosowane przez nauczycielki przez cały czas trwania zajęć, tym samym są naturalnie przyswajane przez dzieci, które słuchają, domyślają się, reagują na powtarzające się wypowiedzi i polecenia, naśladują, podejmują próby własnych wypowiedzi, a w końcu mówią i komunikują się.
Ponieważ pamięć dzieci w wieku wczesnoszkolnym ma charakter kinestetyczny (związany z ruchem i działaniem), nauka języków odbywa się także metodą Total Physical Response (reagowanie ciałem na polecenia). Dodatkowo w trakcie zajęć językowych wychowankowie świetlicy poznają tradycje, kulturę oraz zwyczaje ludzi żyjących w innych krajach, co przyczynia się do rozwijania ich ciekawości i otwartości na świat.