Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania jest stałym punktem w kalendarzu imprez naszej szkoły. Również i tym razem, 29 września 2023 roku, odbyły się spotkania czytelnicze, w ramach których wychowawcy klas, nauczyciele języka polskiego oraz wychowawcy świetlicy czytali uczniom wybrane przez bibliotekarki (panią Agnieszkę Kowalewską i panią Urszulę Papierską) fragmenty literatury dziecięcej i młodzieżowej.
Do akcji dołączyły także uczennice z klasy 5a przygotowane przez panią Ewę Fiechowską. Hanna Przygodzka i Iga Snuszka przeczytały swoim młodszym koleżankom i kolegom ze świetlicy nr 1 rozdział pt. „Florentynka zatrzymuje jesień” z książki Katarzyny Ziemnickiej „Przygody królewny Florentynki”. Natomiast w świetlicy nr 2 czytano książkę Anny Onichimowskiej pt. „Będę biegać”. Pierwszoklasiści wysłuchali rozdziałów z książek: „Czytanie jest super” M. Leaft’a, „Jak pies z kotem” P. Wakuły i „Hedwiga” F. Nillson.
Uczniowie klas drugich poznali Pinka, bohatera książek: „Jesteś ważny, Pinku”, „Odwagi, Pinku!” i „Jesteś prawdziwym przyjacielem, Pinku” autorstwa U. Młodnickiej i A. Waligóry. Dla trzecioklasistów wybrano tytuły: „Szkołę na Dobrej” J. Olech, „Marcel i czas” E. Beckrer i „Jak to ze lnem było” M. Konopnickiej. Czwartoklasiści poznali rozdziały: „Maciejki Gwizd” J.M. Chmielewskiej, „Klubu Latających Ciotek” R. Witka i „Klementyna lubi kolor czerwony” K. Boglar.
Słuchaczom z klas piątych zaproponowano fragmenty książek: „Odlotowa Sąsiedzka Agencja Detektywistyczna” M. Maciak, „Tropiciele” K. Piekarskiej i „Muszkatowie” G. Gortata. Szóstoklasistom polecono: „Tajemnice Domu w Bielinach” K.B. Miszczuk, „Jak zdobyć supermoce?” E. Martynkien oraz „Zapiski szczęściarza” R. Witka. Klasom siódmym odczytano fragmenty: „Panny Foch” B. Kosmowskiej, „Gdy do domu przyszła za mną przyjaźń” P. Griffin’a oraz „Spójrz mi w oczy. Ruby Redfort” L. Child. W klasie 8 odczytano fragment „Władcy Much” W. Goldinga.
Dzień Głośnego Czytania był dobrą okazją do promocji nowości wydawniczych znajdujących się w bibliotece szkolnej oraz pretekstem do rozmów na temat wartości jakie niesie czytanie książek.