Akcja Żonkile 2024

Akcja Żonkile 2024

19 kwietnia 1943 roku doszło do zbrojnego zrywu żydowskiej ludności Warszawy, skupionej przez niemieckich okupantów na t...

Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

W piątek, 19 kwietnia 2024 roku, nastąpiło podsumowanie szkolnego konkursu zawodoznawczego POZNAJĘ SZKOŁY – WYBIERAM ZAW...

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Dnia 18 kwietnia 2024 roku wychowankowie świetlicy nr 1 wraz z panią Dagmarą Stodulską wybrali się w kosmos. Podczas zaj...

plan lekcji plan wywiadow plan imprez

W piątek, 29 maja 2015 roku, gościliśmy w naszej szkole dra Pawła Zawiślaka, wykładowcę matematyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i dra Piotra Knychałę, wykładowcę informatyki Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego w Kaliszu. Przeprowadzili oni wykłady i warsztaty w klasach IIC i IIIB gimnazjum, gdzie realizowane są rozszerzone treści programowe z matematyki i informatyki. Dr Paweł Zawiślak, rozpoczynając swój odczyt nt. „Mosty królewieckie, wzór Eulera i kolorowanie map”, nawiązał do pozornie banalnego problemu, przed którym stanął Euler: Czy Królewiec, otoczony rzeką, można przejść w całości, będąc tylko raz na każdym moście? W celu rozwiązania problemu przedstawione zostały różnorodne twierdzenia i dowody z teorii grafów, gdyż to właśnie za pomocą grafów problem został rozwiązany. W dalszej części zajęć uczniowie poszukiwali odpowiedzi na pytanie: Ile co najmniej kolorów potrzeba, by pokolorować mapę w ten sposób, by żadne sąsiadujące ze sobą państwa nie były zaznaczone tym samym kolorem?

Dr Piotr Knychała na zajęciach informatycznych przedstawił dwie podstawowe techniki symulacji komputerowych wykorzystywanych w różnych dziedzinach nauki, metodę deterministyczną i probabilistyczną. Niektórych problemów nie da się rozwiązać w sposób ścisły, wówczas stosuje się m.in. metodę Monte Carlo, dzięki której można znajdować różnorodne rozwiązania przybliżone. Prowadzący zademonstrował „Jak wyznaczyć liczbę π metodą Monte Carlo”. Po przedstawieniu i omówieniu przykładowych programów, uczniowie sami zajęli miejsca przed komputerami, by „rzucając lotkami do tarczy” wyznaczyć przybliżenie liczby π.

Niewątpliwie zajęcia prowadzone przez wykładowców akademickich były ciekawym doświadczeniem dla gimnazjalistów, którzy wkrótce staną przed trudnym wyborem kierunku dalszego kształcenia. Były także okazją do rozwijania zainteresowań naukami matematyczno – przyrodniczymi. Zajęcia zorganizowali: pan Paweł Sobczak i pan Jarosław Majewski.

Szkoła Podstawowa nr 10
im. Marii Konopnickiej

ul. Karpacka 3, 62-800 Kalisz
tel.: 62 501 17 27
fax: 62 501 17 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

GOOGLE MAP

b literackib literackib literackib literackib literackib literacki

pamietamy pr3zaufanie
grupa wsparcia razem
pogromcy konfliktowmodul prawy caritaspcknasz filmfestiwal film

 

informacje prezent podst

pytania do dzieci

pytania do dzieci

prawo jaszka

prawo szkola demo

prawo europa

filmy plastyka

prawo wzor rozwoj

samorzad-uczniowski-white

ok-white

AIESEC New Logo mm

poczytajmy mm

Uniwersytet Kaliski

czytam sobie log

uni ekon dzieciecy

maly mistrz m

lepsza szkola top

maly medyk top

kolorowy uniwersytet top

Akademia młodego ekonomisty

Początek strony

tlo new www 2015 j3