Wywiad z kandydatami do Rady Samorządu Uczniowskiego SP nr 10
i Gimnazjum nr 7
Jeżeli jeszcze nie zdecydowałeś, na kogo głosować w piątkowych wyborach, ten wywiad może Ci pomóc podjąć decyzję. Nie jest agitacją na rzecz któregokolwiek kandydata, ale pokazuje ich sylwetki i pomysły.
Agata: Dlaczego postanowiliście startować w wyborach do Rady Samorządu Uczniowskiego?
Zuzanna Niklas kl. 5a SP: Postanowiłam kandydować do SU, ponieważ chcę bronić praw uczniów oraz sprawić, aby w naszej szkole panowała lepsza atmosfera.
Michał Piotrowski kl. 5a SP: Sprawia mi satysfakcję, kiedy mogę się wykazać i aktywnie działać. Poza tym mam już wieloletnie doświadczenie w samorządzie klasowym.
Hanna Ludwiczak kl. 3a Gim.: Jestem w tej szkole ostatni rok, więc chciałabym uczestniczyć i aktywnie zaangażować się w życie tej placówki.
Kinga Matusiak kl. 3a Gim.: Postanowiłam startować w wyborach do Samorządu Szkolnego, ponieważ chciałabym zaangażować się w życie szkoły oraz godnie ją reprezentować.
Natalia Banasiak kl. 3a Gim.: Chciałabym, aby w naszej szkole panowała miła atmosfera oraz chciałabym godnie reprezentować naszą szkołę.
Karolina Laskowska kl. 3d Gim.: Postanowiłam kandydować do Samorządu Uczniowskiego za namową nauczycieli. Chciałabym także pokazać się z dobrej strony w ostatnim roku mojej nauki w tej szkole.
Agata: Jakie byłoby Wasze pierwsze działanie, gdybyście zostali wybrani na przewodniczącą bądź przewodniczącego SU?
Zuzanna Niklas kl. 5a SP: Zawalczyłabym o uregulowanie i obniżenie cen w szkolnej stołówce.
Michał Piotrowski kl. 5a SP: Od pierwszego dnia wprowadziłbym muzykę na przerwach!
Hanna Ludwiczak kl. 3a Gim.: Zajęłabym się organizacją pierwszej, w nowej odsłonie, dużo ciekawszej i energetycznej dyskoteki, np. z okazji Mikołajek.
Kinga Matusiak kl. 3a Gim.: Chciałabym pomóc w organizacji przedstawienia oraz występie artystycznym na apelu z okazji Dnia Nauczyciela.
Natalia Banasiak kl. 3a Gim.: Moim pierwszym działaniem byłoby na pewno zorganizowanie dyskoteki tematycznej.
Karolina Laskowska kl. 3d: Gim. Pierwszym moim działaniem byłaby rozmowa z Panią Dyrektor na temat pomysłów zmian, które chciałabym zaproponować.
Agata: Jakie zmiany chcielibyście wprowadzić w naszej szkole?
Zuzanna Niklas kl. 5a SP: Chciałabym, aby na każdej przerwie ”leciała” muzyka z głośników. Dużo przyjemniej spędza się w ten sposób wolny czas.
Michał Piotrowski kl. 5a SP: Postarałbym się o zwiększenie liczby dyskotek i wprowadzenie muzyki podczas przerw.
Hanna Ludwiczak kl. 3a Gim.: Zaproponowałabym tematyczne piosenki w radiowęźle oraz tańce podczas długiej przerwy w czasie karnawału.
Kinga Matusiak kl. 3a Gim.: Chciałabym zaangażować wszystkich uczniów do współpracy z samorządem, organizować ciekawsze lekcje oraz dyskoteki. Pragnęłabym także w naszej szkole zorganizować projekt „Mam talent”, podczas którego każdy mógłby się wykazać i ujawnić, być może dotąd nieznane, talenty. Chciałabym też zorganizować dni pomocy słabszym uczniom.
Natalia Banasiak kl. 3a Gim.: Mam pomysły na urozmaicenie szkolnych dyskotek, m.in. poprzez wprowadzenie dyskotek tematycznych. Postarałabym się też o większą liczbę wydarzeń, zarówno sportowych, jak i konkursów przedmiotowych, plastycznych. Wprowadziłabym także „listę życzeń”, to jest notes, w którym każdy mógłby wpisać swoje pomysły na zmiany w szkole, przywróciłabym zwyczaj, że w co drugi piątek w miesiącu organizowane są tańce przy muzyce na długiej przerwie.
Karolina Laskowska kl. 3d Gim.: Wprowadziłabym więcej dyskotek, wycieczek. Zaczęłabym walczyć o równouprawnienie dla każdego ucznia.
Agata: Które z dotychczasowych, dobrych dla uczniów, praw chcielibyście zachować w naszej szkole?
Zuzanna Niklas kl. 5a SP: Apele z częścią artystyczną, na pewno, „szczęśliwe numerki” oraz możliwość spędzenia czasu w świetlicy szkolnej, bo to naprawdę świetne miejsce, gdy czekamy na rodziców. Kontynuowałabym akcje charytatywne, bo lubię robić coś dla innych.
Michał Piotrowski kl. 5a SP: Podobają mi się, i co najważniejsze, nie nudzą, apele z częścią artystyczną. Tego bym nie zmieniał.
Hanna Ludwiczak kl. 3a Gim.: Świetnym pomysłem jest kontynuowanie „szczęśliwych numerków”, dnia bez identyfikatora czy aktywnej działalności szkolnego radiowęzła.
Kinga Matusiak kl. 3a Gim.: Chciałabym, aby bez zmian pozostały: „szczęśliwe numerki, 13 dzień każdego miesiąca , kiedy nie są stawiane oceny niedostateczne, „zamiana ról” między uczniem a nauczycielem z okazji Dnia Nauczyciela czy pierwszego dnia wiosny.
Natalia Banasiak kl. 3a Gim.: Chciałabym, aby pozostały „szczęśliwe numerki”, prowadzenie radiowęzła, 13 dzień każdego miesiąca bez pytania i ocen niedostatecznych.
Karolina Laskowska kl. 3d Gim.: Pozostawiłabym „szczęśliwe numerki” oraz dyskoteki i tego typu imprezy.
Agata: Jakimi osobami jesteście? Dlaczego warto na Was głosować?
Zuzanna Niklas kl. 5a SP: Jestem bardzo aktywna, udzielam się w akcjach charytatywnych, uczestniczę w mnóstwie konkursów, a także przedstawieniach szkolnych. Jestem miłą, roztropną i odpowiedzialną dziewczyną – świetną kandydatką na Waszą przewodniczącą.
Michał Piotrowski kl. 5a SP: Byłem w „Złotej dziesiątce” szkoły w ubiegłym roku szkolnym. Od pięciu lat jestem w klasowym samorządzie, co świadczy, że klasa mi ufa – wy też powinniście.
Hanna Ludwiczak kl. 3a Gim.: Jestem wesołą, pełną energii dziewczyną, ale przy tym odpowiedzialną i roztropną. Mam głowę pełną pomysłów, które chciałabym Wam przedstawić.
Kinga Matusiak kl. 3a Gim.: Uważam, że jestem wesołą, rzetelną, pracowitą oraz sumienną osobą. Pomagam słabszym uczniom. Wydaje mi się, że jestem odpowiednią kandydatką na przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego.
Natalia Banasiak kl. 3a Gim.: Myślę, że jestem rzetelna i obowiązkowa, a także punktualna, więc na żadnym apelu nie będziecie musieli na mnie czekać. Umiem szybko podejmować decyzje, ale też doradzić komuś w trudnej sytuacji. Zawsze chętnie służę pomocą.
Karolina Laskowska kl. 3d Gim.: Wesoła, pełna pomysłów i życia dziewczyna. Zakręcona, ale bardzo pozytywnie.
Agata: Dziękuję za wywiad i życzę powodzenia w wyborach!
Rozmawiała: Agata Janiszewska, kl. 3c Gim.