W dniach od 25 maja do 3 czerwca 2020 roku odbywały się w formie online szkolne zawody programistyczne przygotowane przez pana Mateusza Łańducha, których celem było stworzenie gry komputerowej.
Konkurs składał się z dwóch etapów, pierwszy polegał na sprawdzeniu wiedzy ogólnej ze Scratch 3.0. Uczestnicy musieli zalogować się o wyznaczonej porze na stronie https://kahoot.it/ i odpowiedzieć na zadane pytania. Trzech najlepszych z klas IV - V oraz tyle samo z klas VI - VII mogło wziąć udział w tworzeniu gry komputerowej w środowisku Scratch 3.0.
Etap II to już tworzenie gry. Na wykonanie swojego dzieła uczniowie mieli 10 dni.
To naprawdę niewiele czasu na samodzielne opracowanie tego rodzaju projektu, zwłaszcza że dodatkowo musieli opisywać kod.
W dniu 3 czerwca komisja konkursowa, w skład której weszli nauczyciele: pani Kamila Kulpa, pan Karol Wilczyński i pan Mateusz Łańduch dokonała wyboru najlepszych prac:
Klasy IV - V
- Bartosz Idźkowski 5c „Asteroid Escaper”
https://scratch.mit.edu/projects/400183732/ - Witold Frąckowiak 5c „Zombienator”
https://scratch.mit.edu/projects/401431024
Klasy VI – VII
- Maciej Pancewicz 6b „Wirus!”
https://scratch.mit.edu/projects/402344623/ - Bartłomiej Olejnik 7b „Bądź Programistą”
https://scratch.mit.edu/projects/394935244/ - Jagoda Kapitaniak 6c „My Sweet Unicorn”
https://scratch.mit.edu/projects/400764158/
Zamieszczamy linki z grami, aby zapoznać się z nimi, zobaczyć kod, modyfikować go w dowolny sposób lub najzwyczajniej zagrać w grę.
Wszystkim uczestnikom gratulujemy!
Dla finalistów przygotowaliśmy nagrody!