Uczniowie klas drugich i trzecich pod opieką swoich wychowawczyń pani Olgi Gul, pani Anny Gorzkiewicz, pani Justyny Gremblewskiej, pani Ewy Pszczoły i pani Danuty Trzepacz od września 2019 roku realizują innowację pedagogiczną pt. „Spacerkiem po krajach europejskich”, której celem jest poznanie zwyczajów i tradycji wybranych krajów europejskich, wirtualne zwiedzenie najciekawszych i najbardziej znanych miejsc, zamków i pałaców, a także bycie tolerancyjnym wobec obywateli innych narodowości.
Na początku uczniowie utrwalili wiadomości o swojej ojczyźnie. Rozmawiali o krajobrazach, klimacie i położeniu. Wspólnie przypomnieli sobie legendy „Wars i Sawa” oraz „O Lechu i białym orle”. Następnie próbowali swoich umiejętności tanecznych poznając kroki Poloneza i Krakowiaka. Rozmawiali także o różnych regionach i strojach. Utrwalili nazwy dawnych stolic Polski – Gniezna i Krakowa, a także wskazywali na mapie największe miasta. Najbardziej zaciekawiły ich wiadomości o sławnych Polakach i ich osiągnięciach. Na koniec zapamiętali najważniejsze święta państwowe.
Następnym państwem omawianym przez uczniów i ich panie była gorąca Hiszpania. Uczniowie w listopadzie 2019 roku poznali zabytki Hiszpanii, między innymi słynną katedrę Sagrada Familia. Usłyszeli hymn narodowy, a także poznali flagę i znaczenie jej kolorów. Mieli również możliwość zatańczenia słynnego flamenco i poznania podstawowych zwrotów w języku hiszpańskim. Dużo emocji wzbudziła wśród drugo i trzecioklasistów „Corrida”, czyli hiszpańskie widowisko z udziałem byków i torreadorów. Uczniowie dowiedzieli się także kilku ciekawostek na temat rodziny królewskiej oraz sławnych Hiszpanów: Pablo Picassso i Salvadora Dali.
Następny przystanek to Włochy!