Od kilkunastu lat w naszej szkole, pod nazwą Dni Europejskich, realizowane są projekty dotyczące zagadnień historycznych i społecznych odnoszących się do problemów Europy, naszego kraju i środowiska. W związku z obchodzoną w tym roku 70. rocznicą ustanowienia „Mazurka Dąbrowskiego” naszym hymnem narodowym oraz obchodzonym 2 maja świętem flagi państwowej, tegoroczny, jubileuszowy Dzień Europejski zatytułowany „W kręgu wartości... - patriotyzm, symbole narodowe” poświęcony był symbolom narodowym i patriotyzmowi.
W dniu 11 maja 2017 roku uczniowie Klubu Europejczyka „Ad Astra” zaprezentowali symbole kojarzące się z Unią Europejską oraz wyjaśnili, jakie znaczenie mają one dla mieszkańców Europy i członków unii. Wspomniano między innymi o charakterystycznej fladze unijnej, dewizie „Zjednoczona w różnorodności” oraz walucie euro. Odtworzono również hymn Unii Europejskiej – fragment IX symfonii Ludwiga van Beethovena.
Każdy kraj ma własne symbole narodowe, które podkreślają jego charakter, niezależność i dumę. Są one związane z tradycją historyczną i dziejami państwa oraz jego mieszkańców. W związku z tym podczas uroczystości uwagę skupiono na historii oraz znaczeniu polskich symboli narodowych. Następnie uczniowie klasy IIIA: Beata Pławska, Bartosz Pasternak i Kacper Kolinka omówili przygotowaną specjalnie na tę uroczystość prezentację multimedialną dotyczącą polskich symboli narodowych: godła, flagi oraz hymnu. Uczestnicy mieli okazję przypomnieć sobie historię powstania „Mazurka Dąbrowskiego”, prześledzić zmieniający się wizerunek godła państwowego oraz zrozumieć znaczenie kolorystyki flagi Polski.
Przedstawiciele klas gimnazjalnych mogli też sprawdzić swoją wiedzę na temat symboli narodowych podczas interaktywnego quizu przygotowanego na platformie Kahoot. Konkurs dostarczył uczestnikom i widzom wielu emocji, a wyniki prezentują się następująco: I miejsce – klasa IIB, II miejsce – klasa ID, III miejsce – klasa IIIA.
Druga część spotkania poświęcona była problemowi patriotyzmu. Uczniowie na podstawie stworzonych na tę okazję plakatów przestawili, czym jest dla nich współczesny patriotyzm. Wystąpienia te stały się pretekstem do dyskusji, podczas której gimnazjaliści żywiołowo wypowiadali się i polemizowali na temat postrzeganych w dzisiejszych czasach postaw patriotycznych.
Akcent artystyczny uroczystości stanowiła recytacja wiersza Władysława Broniewskiego „Żołnierz polski” wygłoszona przez uczennicę klasy IIIB, Wiktorię Kramarską. Na zakończenie osoby biorące udział w konkursie wiedzy o symbolach narodowych otrzymali z rąk Pani Dyrektor dyplomy i słodkie upominki.
Uroczystość poprowadzili Daniel Dudek z klasy IIB oraz Hubert Maciejak z klasy IIIC. Nauczyciele odpowiedzialni za zorganizowanie przedsięwzięcia to pani Wioletta Janiszewska oraz pani Ewa Przetakiewicz.