Akcja Żonkile 2024

Akcja Żonkile 2024

19 kwietnia 1943 roku doszło do zbrojnego zrywu żydowskiej ludności Warszawy, skupionej przez niemieckich okupantów na t...

Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

W piątek, 19 kwietnia 2024 roku, nastąpiło podsumowanie szkolnego konkursu zawodoznawczego POZNAJĘ SZKOŁY – WYBIERAM ZAW...

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Dnia 18 kwietnia 2024 roku wychowankowie świetlicy nr 1 wraz z panią Dagmarą Stodulską wybrali się w kosmos. Podczas zaj...

plan lekcji plan wywiadow plan imprez

W drugim półroczu roku szkolnego 2014/2015, uczennice klasy 4b szkoły podstawowej w ramach programu eTwinning zaczęły współpracę ze szkołami z Belgii, Francji, Grecji i Turcji realizując dwa projekty pt. ,,Welcome into my world" (,,Witaj w moim świecie") oraz ,,Culture box" (,,Kultura w pigułce"). Od stycznia do maja, podopieczne pani Agnieszki Sowińskiej wzięły udział w szeregu interesujących działań, których celem było rozwijanie umiejętności językowych uczniów, przybliżenie im kultury innych krajów oraz motywowanie do nauki języka angielskiego, niezbędnego dziś w sprawnym komunikowaniu się w całej Europie i na świecie.
Pierwszy etap każdego z projektów polegał na wzajemnym poznaniu się. W tym celu na platformie Twinspace utworzone zostały profile osobowe każdego z uczestników (uczniów i nauczycieli) z krótką informacją o sobie oraz umieszczono prezentacje klas ze szkół partnerskich. Następnie dzieci przedstawiały swoje rodzinne miasta przy pomocy prezentacji multimedialnych, które zawierały zdjęcia ulubionych miejsc, opisy najważniejszych obiektów turystycznych oraz ciekawostki z tym związane. Dołączono również prezentacje Prezi ze zdjęciami szkół i krótkim opisem.
Pierwszy projekt pt. ,,Welcome into my world" polegał na wymianie informacji na temat życia rodzinnego i szkolnego, wspólnych pasji oraz codziennych czynności. Uczniowie mieli okazję mówić o swoich zainteresowaniach, ulubionych formach spędzania czasu wolnego, ulubionych potrawach, dyscyplinach sportu czy postaciach z bajek, korzystając przy tym z aplikacji Padlet – wirtualnej korkowej tablicy oraz platformy Glogster służącej do tworzenia interaktywnych plakatów.
W ramach drugiego projektu pt. ,,Culture box" realizowanego ze szkołą z Francji, uczniowie drogą mailową, pocztą tradycyjną lub pracując na platformie TwinSpace przekazywali sobie informacje dotyczące kultury własnych krajów, narodowych tradycji lub lokalnych zwyczajów. Tematy, które zostały do tej pory poruszone dotyczyły życia szkolnego, systemu edukacyjnego, tradycyjnych potraw, najpiękniejszych regionów, folkloru oraz ludowych pieśni i strojów.
Uczennice klasy 4b wykonywały poszczególne zadania podczas cotygodniowych, dodatkowych zajęć pozalekcyjnych. Zdobywały wiedzę z zakresu obsługi platform internetowych niezbędnych do tworzenia filmików, komiksów i prezentacji multimedialnych, świętowały także 10. urodziny eTwinning, projektując nowe logo programu, tworząc slogany promujące projekty, wykonując plakaty i laurkę urodzinową. Dziewczęta z dużym zaangażowaniem realizowały wszystkie działania i z ogromną chęcią podejmowały się kolejnych wyzwań.

Szkoła Podstawowa nr 10
im. Marii Konopnickiej

ul. Karpacka 3, 62-800 Kalisz
tel.: 62 501 17 27
fax: 62 501 17 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

GOOGLE MAP

b literackib literackib literackib literackib literackib literacki

pamietamy pr3zaufanie
grupa wsparcia razem
pogromcy konfliktowmodul prawy caritaspcknasz filmfestiwal film

 

informacje prezent podst

pytania do dzieci

pytania do dzieci

prawo jaszka

prawo szkola demo

prawo europa

filmy plastyka

prawo wzor rozwoj

samorzad-uczniowski-white

ok-white

AIESEC New Logo mm

poczytajmy mm

Uniwersytet Kaliski

czytam sobie log

uni ekon dzieciecy

maly mistrz m

lepsza szkola top

maly medyk top

kolorowy uniwersytet top

Akademia młodego ekonomisty

Początek strony

tlo new www 2015 j3