W drugim półroczu roku szkolnego 2014/2015, uczennice klasy 4b szkoły podstawowej w ramach programu eTwinning zaczęły współpracę ze szkołami z Belgii, Francji, Grecji i Turcji realizując dwa projekty pt. ,,Welcome into my world" (,,Witaj w moim świecie") oraz ,,Culture box" (,,Kultura w pigułce"). Od stycznia do maja, podopieczne pani Agnieszki Sowińskiej wzięły udział w szeregu interesujących działań, których celem było rozwijanie umiejętności językowych uczniów, przybliżenie im kultury innych krajów oraz motywowanie do nauki języka angielskiego, niezbędnego dziś w sprawnym komunikowaniu się w całej Europie i na świecie.
Pierwszy etap każdego z projektów polegał na wzajemnym poznaniu się. W tym celu na platformie Twinspace utworzone zostały profile osobowe każdego z uczestników (uczniów i nauczycieli) z krótką informacją o sobie oraz umieszczono prezentacje klas ze szkół partnerskich. Następnie dzieci przedstawiały swoje rodzinne miasta przy pomocy prezentacji multimedialnych, które zawierały zdjęcia ulubionych miejsc, opisy najważniejszych obiektów turystycznych oraz ciekawostki z tym związane. Dołączono również prezentacje Prezi ze zdjęciami szkół i krótkim opisem.
Pierwszy projekt pt. ,,Welcome into my world" polegał na wymianie informacji na temat życia rodzinnego i szkolnego, wspólnych pasji oraz codziennych czynności. Uczniowie mieli okazję mówić o swoich zainteresowaniach, ulubionych formach spędzania czasu wolnego, ulubionych potrawach, dyscyplinach sportu czy postaciach z bajek, korzystając przy tym z aplikacji Padlet – wirtualnej korkowej tablicy oraz platformy Glogster służącej do tworzenia interaktywnych plakatów.
W ramach drugiego projektu pt. ,,Culture box" realizowanego ze szkołą z Francji, uczniowie drogą mailową, pocztą tradycyjną lub pracując na platformie TwinSpace przekazywali sobie informacje dotyczące kultury własnych krajów, narodowych tradycji lub lokalnych zwyczajów. Tematy, które zostały do tej pory poruszone dotyczyły życia szkolnego, systemu edukacyjnego, tradycyjnych potraw, najpiękniejszych regionów, folkloru oraz ludowych pieśni i strojów.
Uczennice klasy 4b wykonywały poszczególne zadania podczas cotygodniowych, dodatkowych zajęć pozalekcyjnych. Zdobywały wiedzę z zakresu obsługi platform internetowych niezbędnych do tworzenia filmików, komiksów i prezentacji multimedialnych, świętowały także 10. urodziny eTwinning, projektując nowe logo programu, tworząc slogany promujące projekty, wykonując plakaty i laurkę urodzinową. Dziewczęta z dużym zaangażowaniem realizowały wszystkie działania i z ogromną chęcią podejmowały się kolejnych wyzwań.