Pokaz pierwszej pomocy przedmedycznej

Pokaz pierwszej pomocy przedmedycznej

W dniach 9 i 11 kwietnia 2024 roku uczniowie klas 2a, 2c, 3b, 6a, 6c i 7a uczestniczyli w szkoleniu dotyczącym udzielani...

Konkurs plastyczny „Żyj zdrowo i kolorowo”

Konkurs plastyczny „Żyj zdrowo i kolorowo”

W czwartek, 11 kwietnia 2024 roku, w ramach Tygodnia Zdrowia podsumowano szkolny konkurs plastyczny „Żyj zdrowo i koloro...

Wyobraźnia w pudełkach

Wyobraźnia w pudełkach

W dniu 9 kwietnia 2024 roku nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu czytelniczo – plastycznego KSIĄŻKA W PUDEŁKU. Zadaniem uc...

plan lekcji plan wywiadow plan imprez

W celu ułatwienia powrotu do nauki stacjonarnej psycholog i pedagog szkolny w maju 2021 roku przybliżyli uczniom i rodzicom tematykę stresu. W tym celu na lekcjach wychowawczych w klasach IV-VIII przeprowadzono zajęcia pt.: „Jak radzić sobie ze stresem?”. Uczniowie poznali definicję stresu, dowiedzieli się jakie są jego objawy fizyczne i psychiczne oraz nauczyli się, jak bezpiecznie można sobie z nim radzić. Mieli także okazję poćwiczyć techniki relaksacyjne oraz uświadomić sobie, co najbardziej pomaga im uspokoić się. W klasach VIII dodatkowo omówiono specyfikę stresu egzaminacyjnego i przekazano metody uspokojenia się podczas pisania testu.

Dla rodziców w dniu 18 maja 2021 roku została przeprowadzona prelekcja on-line pt.: „Jak pomóc dziecku poradzić sobie ze stresem szkolnym?” Podczas spotkania pani Karolina Suchecka i pan Maciej Głowacki przedstawili rodzicom definicję stresu szkolnego, opowiedzieli o objawach stresu u dzieci oraz zwrócili uwagę na to, jak młodzież reaguje na powrót do nauki stacjonarnej. Ponadto przekazali uczestnikom, jak mogą jako rodzice pomóc swoim dzieciom podczas sytuacji stresowych. Na koniec rozmawiano o tym na czym będą skupiać się nauczyciele w najbliższym czasie po powrocie dzieci do szkoły.

W wyniku przeprowadzonych działań udało się poszerzyć wiedzę na temat stresu, zarówno wśród uczniów jak i rodziców. Obie grupy wykazały duże zainteresowanie tematem oraz zapewniły, że przekazane metody przydadzą im się w życiu codziennym.

Podsumowaniem lekcji było przeprowadzenie wśród uczniów klas IV-VII (215 osób) anonimowego badania on-line na temat ich samopoczucia oraz relacji z rówieśnikami. W ankiecie zapytano o poziom odczuwanego stresu na myśl o powrocie do nauki stacjonarnej oraz o poziom dyskomfortu podczas sytuacji pandemii. Dzięki temu udało się poznać samopoczucie uczniów oraz ich obawy. Na podstawie otrzymanych wyników zostaną zaplanowane działania wychowawczo – profilaktyczne.

Szkoła Podstawowa nr 10
im. Marii Konopnickiej

ul. Karpacka 3, 62-800 Kalisz
tel.: 62 501 17 27
fax: 62 501 17 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

GOOGLE MAP

b literackib literackib literackib literackib literackib literacki

pamietamy pr3zaufanie
grupa wsparcia razem
pogromcy konfliktowmodul prawy caritaspcknasz filmfestiwal film

 

informacje prezent podst

pytania do dzieci

pytania do dzieci

prawo jaszka

prawo szkola demo

prawo europa

filmy plastyka

prawo wzor rozwoj

samorzad-uczniowski-white

ok-white

AIESEC New Logo mm

poczytajmy mm

Uniwersytet Kaliski

czytam sobie log

uni ekon dzieciecy

maly mistrz m

lepsza szkola top

maly medyk top

kolorowy uniwersytet top

Akademia młodego ekonomisty

Początek strony

tlo new www 2015 j3