Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

W piątek, 19 kwietnia 2024 roku, nastąpiło podsumowanie szkolnego konkursu zawodoznawczego POZNAJĘ SZKOŁY – WYBIERAM ZAW...

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Dnia 18 kwietnia 2024 roku wychowankowie świetlicy nr 1 wraz z panią Dagmarą Stodulską wybrali się w kosmos. Podczas zaj...

Szkolne recytacje

Szkolne recytacje

W dniu 16 kwietnia 2024 roku odbył się XXXII Szkolny Konkurs Recytatorski im. Marii Konopnickiej. Uczestnicy zaprezentow...

W ramach programu Złote Szkoły NBP uczniowie klas VI – VIII w lutym i marcu 2021 roku uczestniczyli w lekcjach z ekonomią prowadzonych przez panią Beatę Gościniak, panią Agnieszkę Kozicę, panią Wiolettę Janiszewską i pana Jarosława Majewskiego.

Podczas lekcji matematyki uczniowie z klas 6c i 8b planowali budżet domowy, rozmawiali o podatkach, bezpieczeństwie transakcji online, porównywali oferty poszczególnych banków i dowiadywali się czym jest i jak rozpocząć swój pierwszy biznes. Obejrzeli także cykl filmów opracowanych przez NBP: „Finanse mają się zgadzać”. Z kolei uczniowie klas 6a, 6b i 7c opracowywali strukturę swoich wydatków oraz planowali budżet Małgosi, aby pomóc jej spełnić marzenie o nowym rowerze. Ponadto tworzyli kosztorys wycieczki klasowej do Krakowa i Wieliczki oraz zaplanowali dokładnie jej przebieg. Liczyli także stan konta pana Wielickiego i pana Karwowskiego sprawdzając przy tym, czy nie posiadają oni debetów na kontach. Klasy 7a, 7b i 8a dowiedziały się, czym jest oszczędzanie oraz jak można robić to efektywnie, poznały najważniejsze powody, dla których powinno się oszczędzać, nauczyły się jak należy planować finanse osobiste oraz uświadomiły sobie korzyści i zagrożenia wynikające z zadłużania się. Uczniowie dowiedzieli się także czym jest konto oszczędnościowe oraz poszukiwali najkorzystniejszej oferty bankowej dla przechowywania swoich pieniędzy. Ponadto obliczali kwoty miesięcznych odsetek, rat oraz swój miesięczny wkład podczas spłaty zakupu tabletu.

W ramach lekcji historii uczniowie wszystkich klas VI-VIII dowiedzieli się jak i kiedy powstały pieniądze oraz jak zmieniały się w przeciągu lat. Wykonali także prace plastyczne na temat form pieniądza oraz sposobów oszczędzania. W celu podsumowania zdobytej wiedzy uzupełnili opracowany przez nauczyciela quiz.

Udział w lekcjach z ekonomią (łącznie 27 jednostek lekcyjnych) pozwolił uczniom przyjrzeć się bliżej finansom oraz dał im niezbędną i praktyczną wiedzę, która na pewno przyda się w życiu codziennym – chociażby podczas planowania własnych wydatków, także tych związanych z podróżowaniem. Przykład takiego zestawienia kosztów przygotowali uczniowie klasy 7c pod kierunkiem pani Beaty Gościniak.

https://view.genial.ly/604cb8145b3b390d8e8b8411/presentation-prezentacja-wyjazd

Materiały do pobrania:

Scenariusz lekcji - Historia pieniądza (dokument DOC)

Test - Historia pieniądza (dokument PDF)

Wszystkim nauczycielom, którzy przygotowali i poprowadzili zajęcia bardzo dziękujemy! Cieszymy się, że mogliśmy nauczyć się tak ważnej rzeczy, jaką jest gospodorawanie finansami osobistymi.

Szkoła Podstawowa nr 10
im. Marii Konopnickiej

ul. Karpacka 3, 62-800 Kalisz
tel.: 62 501 17 27
fax: 62 501 17 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

GOOGLE MAP

b literackib literackib literackib literackib literackib literacki

pamietamy pr3zaufanie
grupa wsparcia razem
pogromcy konfliktowmodul prawy caritaspcknasz filmfestiwal film

 

informacje prezent podst

pytania do dzieci

pytania do dzieci

prawo jaszka

prawo szkola demo

prawo europa

filmy plastyka

prawo wzor rozwoj

samorzad-uczniowski-white

ok-white

AIESEC New Logo mm

poczytajmy mm

Uniwersytet Kaliski

czytam sobie log

uni ekon dzieciecy

maly mistrz m

lepsza szkola top

maly medyk top

kolorowy uniwersytet top

Akademia młodego ekonomisty

Początek strony

tlo new www 2015 j3