W celu ułatwienia powrotu do nauki stacjonarnej psycholog i pedagog szkolny w maju 2021 roku przybliżyli uczniom i rodzicom tematykę stresu. W tym celu na lekcjach wychowawczych w klasach IV-VIII przeprowadzono zajęcia pt.: „Jak radzić sobie ze stresem?”. Uczniowie poznali definicję stresu, dowiedzieli się jakie są jego objawy fizyczne i psychiczne oraz nauczyli się, jak bezpiecznie można sobie z nim radzić. Mieli także okazję poćwiczyć techniki relaksacyjne oraz uświadomić sobie, co najbardziej pomaga im uspokoić się. W klasach VIII dodatkowo omówiono specyfikę stresu egzaminacyjnego i przekazano metody uspokojenia się podczas pisania testu.
Dla rodziców w dniu 18 maja 2021 roku została przeprowadzona prelekcja on-line pt.: „Jak pomóc dziecku poradzić sobie ze stresem szkolnym?” Podczas spotkania pani Karolina Suchecka i pan Maciej Głowacki przedstawili rodzicom definicję stresu szkolnego, opowiedzieli o objawach stresu u dzieci oraz zwrócili uwagę na to, jak młodzież reaguje na powrót do nauki stacjonarnej. Ponadto przekazali uczestnikom, jak mogą jako rodzice pomóc swoim dzieciom podczas sytuacji stresowych. Na koniec rozmawiano o tym na czym będą skupiać się nauczyciele w najbliższym czasie po powrocie dzieci do szkoły.
W wyniku przeprowadzonych działań udało się poszerzyć wiedzę na temat stresu, zarówno wśród uczniów jak i rodziców. Obie grupy wykazały duże zainteresowanie tematem oraz zapewniły, że przekazane metody przydadzą im się w życiu codziennym.
Podsumowaniem lekcji było przeprowadzenie wśród uczniów klas IV-VII (215 osób) anonimowego badania on-line na temat ich samopoczucia oraz relacji z rówieśnikami. W ankiecie zapytano o poziom odczuwanego stresu na myśl o powrocie do nauki stacjonarnej oraz o poziom dyskomfortu podczas sytuacji pandemii. Dzięki temu udało się poznać samopoczucie uczniów oraz ich obawy. Na podstawie otrzymanych wyników zostaną zaplanowane działania wychowawczo – profilaktyczne.