Wizyta Shanki i Furkana

Wizyta Shanki i Furkana

W dniach od 7 do 18 października 2019 roku w ramach międzynarodowego programu AIESEC Global Volounteer gościliśmy w nasz...

Warsztaty z resuscytacji w klasie 5b

Warsztaty z resuscytacji w klasie 5b

W dniu 16 października 2019 roku uczniowie klasy 5b pod opieką wychowawcy, pani Iwony Ignaczak, uczestniczyli w 2-godzin...

Bicie rekordu w resuscytacji

Bicie rekordu w resuscytacji

W środę, 16 października 2019 roku, po raz kolejny przystąpiliśmy do próby bicia rekordu w resuscytacji krążeniowo – odd...

plan lekcji plan wywiadow plan imprez

Rodzina jako prawidłowo funkcjonujący system:

  • Otwarta komunikacja – rozmawiamy o problemach i rozwiązujemy je wspólnie.
  • Pozytywna tożsamość i autonomia poszczególnych członków – budujemy    w naszych dzieciach poczucie wartości i postawy asertywne.
  • Zaufanie i wsparcie – dziecko może ze mną porozmawiać na każdy temat.
  • Otwarta na otoczenie – słucham dobrych rad i wprowadzam je w życie.
  • Ma ustaloną strukturę i jasno wyodrębnione role rodziców i dzieci.
  • Rodzice spędzają czas z dzieckiem, rozmawiając podają przyczyny i konsekwencje zachowania dziecka, stawiają "granice".
  • Rodzice kontrolują ilość czasu, w którym dziecko korzysta z komputera.

Definicja nagrody

  • Nagroda to przyjemna konsekwencja zachowania.
  • Wskazuje jak postępować.
  • Dajemy ją natychmiast po wystąpieniu zachowania, które chcemy wzmocnić.

Rodzaje nagród

  •  Nagrody społeczne – uwaga, uśmiech, chwalenie, zachęta, słowa takie jak: "bardzo dobrze", "wspaniale"
  •  Nagrody konkretne – książeczki, komiksy, słodycze, ciastka, wycieczki, lody, zabawy, zabawki

Definicja kary

  • Kara to przykra konsekwencja zachowania.
  • Wskazuje czego należy unikać w zachowaniu i kontaktach.

Rodzaje kar

  • Okazanie niezadowolenia
  • Krytyka
  • Odizolowanie dziecka
  • Podniesiony głos
  • Ignorowanie

Warunki skuteczności kar i nagród

  • Rodzice działają wspólnie – dziecko musi wiedzieć, że jeśli mama wyznaczy karę, to tata jej nie anuluje.
  • Między karaniem i nagradzaniem powinna panować równowaga – jedna kara przypada na cztery pochwały.
  •  Kara nie może być wymierzana w złości – najpierw należy się uspokoić, wyciszyć, a następnie dobrze przemyśleć jaką karę mogę zastosować.
  • Zarówno kara jak i nagroda muszą być uzasadnione – tłumaczymy dziecku za jakie przewinienie otrzymuje karę i jak należy postąpić w przypadku podobnych sytuacji.
  • Nie należy przesadzać z nagradzaniem materialnym – nie należy wyznaczać nagrody pieniężnej za spełnianie podstawowych obowiązków takich jak: odrobienie lekcji, dobra ocena, obowiązki domowe.
  • Kara i nagroda muszą być sprawiedliwe i proporcjonalne do przewinienia.
  •  Czas kary powinien być w miarę możliwości krótki – „dzisiaj nie będziesz oglądał telewizji”, zamiast „przez cały tydzień”.
  • Ironia i wyśmiewanie dodatkowo ranią dziecko.

Konsekwencja i stanowczość czyli jak rozmawiać z dzieckiem?

  • Trzymaj za ramiona, kiedy wydajesz mu polecenie
  • Patrz mu w oczy
  • Mów zdecydowanie i wyraźnie
  • Mów spokojnie
  • Poproś, aby dziecko powtórzyło to, co usłyszało
  • Daj komunikat wyboru np. „masz dwa wyjścia: możesz iść do łazienki normalnie albo na jednej nodze”.

 

Porad w sprawach wychowawczych możecie Państwo uzyskać poprzez skrzynkę mailową Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Tam pomocy udzielają pani Sylwia Melka – pedagog oraz pani Anna Czerniakowska – logopeda.

 

Serdecznie zapraszam do przesyłania na skrzynkę mailową Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. komentarzy dotyczących Państwa metod udzielania pochwał i kar.

Slajd01

Szkoła Podstawowa nr 10
im. Marii Konopnickiej

ul. Karpacka 3, 62-800 Kalisz
tel.: 62 501 17 27
fax: 62 501 17 61
e-mail: sekretariat@sp10.kalisz.pl

pamietamy pr3zaufanie
grupa wsparcia razem
pogromcy konfliktowpcknasz filmfestiwal filmblog literackiblog fitness

informacje prezent podst

prawo jaszka

prawo szkola demo

prawo europa

jezyk-niemiecki-2

prawo wzor rozwoj

dobrz zaprojektowany

samorzad-uczniowski-white

ok-white

AIESEC New Logo mm

poczytajmy mm

Uniwersytet Dzieci logo kolor mm

czytam sobie log

uni ekon dzieciecy

maly mistrz m

lepsza szkola top

maly medyk top

kolorowy uniwersytet top

Akademia młodego ekonomisty

Początek strony

tlo new www 2015 j3