Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

W piątek, 19 kwietnia 2024 roku, nastąpiło podsumowanie szkolnego konkursu zawodoznawczego POZNAJĘ SZKOŁY – WYBIERAM ZAW...

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Dnia 18 kwietnia 2024 roku wychowankowie świetlicy nr 1 wraz z panią Dagmarą Stodulską wybrali się w kosmos. Podczas zaj...

Szkolne recytacje

Szkolne recytacje

W dniu 16 kwietnia 2024 roku odbył się XXXII Szkolny Konkurs Recytatorski im. Marii Konopnickiej. Uczestnicy zaprezentow...

plan lekcji plan wywiadow plan imprez

Rodzina jako prawidłowo funkcjonujący system:

  • Otwarta komunikacja – rozmawiamy o problemach i rozwiązujemy je wspólnie.
  • Pozytywna tożsamość i autonomia poszczególnych członków – budujemy    w naszych dzieciach poczucie wartości i postawy asertywne.
  • Zaufanie i wsparcie – dziecko może ze mną porozmawiać na każdy temat.
  • Otwarta na otoczenie – słucham dobrych rad i wprowadzam je w życie.
  • Ma ustaloną strukturę i jasno wyodrębnione role rodziców i dzieci.
  • Rodzice spędzają czas z dzieckiem, rozmawiając podają przyczyny i konsekwencje zachowania dziecka, stawiają "granice".
  • Rodzice kontrolują ilość czasu, w którym dziecko korzysta z komputera.

Definicja nagrody

  • Nagroda to przyjemna konsekwencja zachowania.
  • Wskazuje jak postępować.
  • Dajemy ją natychmiast po wystąpieniu zachowania, które chcemy wzmocnić.

Rodzaje nagród

  •  Nagrody społeczne – uwaga, uśmiech, chwalenie, zachęta, słowa takie jak: "bardzo dobrze", "wspaniale"
  •  Nagrody konkretne – książeczki, komiksy, słodycze, ciastka, wycieczki, lody, zabawy, zabawki

Definicja kary

  • Kara to przykra konsekwencja zachowania.
  • Wskazuje czego należy unikać w zachowaniu i kontaktach.

Rodzaje kar

  • Okazanie niezadowolenia
  • Krytyka
  • Odizolowanie dziecka
  • Podniesiony głos
  • Ignorowanie

Warunki skuteczności kar i nagród

  • Rodzice działają wspólnie – dziecko musi wiedzieć, że jeśli mama wyznaczy karę, to tata jej nie anuluje.
  • Między karaniem i nagradzaniem powinna panować równowaga – jedna kara przypada na cztery pochwały.
  •  Kara nie może być wymierzana w złości – najpierw należy się uspokoić, wyciszyć, a następnie dobrze przemyśleć jaką karę mogę zastosować.
  • Zarówno kara jak i nagroda muszą być uzasadnione – tłumaczymy dziecku za jakie przewinienie otrzymuje karę i jak należy postąpić w przypadku podobnych sytuacji.
  • Nie należy przesadzać z nagradzaniem materialnym – nie należy wyznaczać nagrody pieniężnej za spełnianie podstawowych obowiązków takich jak: odrobienie lekcji, dobra ocena, obowiązki domowe.
  • Kara i nagroda muszą być sprawiedliwe i proporcjonalne do przewinienia.
  •  Czas kary powinien być w miarę możliwości krótki – „dzisiaj nie będziesz oglądał telewizji”, zamiast „przez cały tydzień”.
  • Ironia i wyśmiewanie dodatkowo ranią dziecko.

Konsekwencja i stanowczość czyli jak rozmawiać z dzieckiem?

  • Trzymaj za ramiona, kiedy wydajesz mu polecenie
  • Patrz mu w oczy
  • Mów zdecydowanie i wyraźnie
  • Mów spokojnie
  • Poproś, aby dziecko powtórzyło to, co usłyszało
  • Daj komunikat wyboru np. „masz dwa wyjścia: możesz iść do łazienki normalnie albo na jednej nodze”.

 

Porad w sprawach wychowawczych możecie Państwo uzyskać poprzez skrzynkę mailową Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Tam pomocy udzielają pani Sylwia Melka – pedagog oraz pani Anna Czerniakowska – logopeda.

 

Serdecznie zapraszam do przesyłania na skrzynkę mailową Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. komentarzy dotyczących Państwa metod udzielania pochwał i kar.

Slajd01

Szkoła Podstawowa nr 10
im. Marii Konopnickiej

ul. Karpacka 3, 62-800 Kalisz
tel.: 62 501 17 27
fax: 62 501 17 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

GOOGLE MAP

b literackib literackib literackib literackib literackib literacki

pamietamy pr3zaufanie
grupa wsparcia razem
pogromcy konfliktowmodul prawy caritaspcknasz filmfestiwal film

 

informacje prezent podst

pytania do dzieci

pytania do dzieci

prawo jaszka

prawo szkola demo

prawo europa

filmy plastyka

prawo wzor rozwoj

samorzad-uczniowski-white

ok-white

AIESEC New Logo mm

poczytajmy mm

Uniwersytet Kaliski

czytam sobie log

uni ekon dzieciecy

maly mistrz m

lepsza szkola top

maly medyk top

kolorowy uniwersytet top

Akademia młodego ekonomisty

Początek strony

tlo new www 2015 j3