Deutsch macht Spaß – Edition 1 Uczestnictwo należy zgłosić u opiekuna projektu do 26.02.2016. Projekt ma charakter otwarty i materiał w nim zawarty może podlegać aktualizacjom. Warunkiem uczestnictwa jest systematyczna nauka wybranych zwrotów i słówek opublikowanych pod linkiem „Moja przygoda z językiem niemieckim”, w zakładkach serii „Deutsch macht Spaß”. Podane zwroty to materiał leksykalny używany w sytuacjach życia codziennego a przede wszystkim w języku potocznym. Celem projektu jest poszerzenie zakresu słownictwa i rozbudzenie zainteresowań lingwistycznych młodzieży. Uczestnicy projektu mogą uczyć się zaproponowanych na stronie zwrotów i wykazać się ich znajomością na kilka sposobów: - dialogi - odpowiedź ustna/ kartkówka - sprawdzian
Ad. Dialogi: Uczniowie w parach lub grupach 3 – 4 osobowych tworzą wspólnie na podstawie podanego materiału własne zestawy tak, aby stworzyć logiczny dialog. Mile widziane są oryginalne pomysły wzbogacone własnymi zwrotami (które muszą zostać zweryfikowane przez nauczyciela prowadzącego). Warunek: W każdym dialogu należy użyć minimum 10 zwrotów (w tym co najmniej 5 z opublikowanych na stronie) Propozycje zwrotów zostaną opublikowane na stronie w zakładce projektu. Dialogi należy zaprezentować nauczycielowi w formie dialogu – nauczyciel sprawdza znajomość użytych zwrotów przez wszystkich uczestników. Najlepsze dialogi zostaną opublikowane na stronie szkoły wraz z podaniem nazwisk autorów. Dialog można również nagrać w formacie video jako krótki filmik sytuacyjny bądź w formacie audio – MP3. Nagrania zostaną również opublikowane na stronie szkoły (warunek: dobra jakość obrazu i dźwięku oraz bardzo dobra wymowa). Plus dla twórców dialogów: - Wystarczy użyć 10 ciekawych zwrotów łącznie, aby otrzymać ocenę celującą za odpowiedź w ramach projektu. Ci uczniowie, którzy zaprezentują 2 dialogi, mogą otrzymać „rabat”, tzn. wykazując się znajomością dodatkowych 3 indywidualnie dobranych zestawów po 20 zwrotów mogą otrzymać ocenę celującą ze sprawdzianu w ramach projektu. Ad. odpowiedź ustna/ kartkówka - Uczestnicy projektu wybierają 2 zaproponowane zestawy zwrotów bądź na podstawie zaproponowanej oferty tworzą własne zestawy po 20 zwrotów. Zestawy można „zaliczać” w formie odpowiedzi ustnej bądź kartkówki, przy czym opiekun projektu sprawdza za każdym razem wyrywkowo niezależnie od formy poprawność wymowy oraz umiejętność zapisu wybranych zwrotów. - uczniowie, którzy potwierdzą biegłą znajomość 5 zestawów, a więc łącznie 100 zwrotów mogą otrzymać ocenę celującą ze sprawdzianu w ramach projektu. Jednak w takim przypadku opiekun projektu weryfikuje i sprawdza znajomość materiału zawartego w poprzednio „zaliczonych” zestawach. Ad. sprawdzian - Uczestnicy projektu wybierają 80 zwrotów, które jednorazowo zaliczają w formie pisemnej, po czym nauczyciel weryfikuje poprawność wymowy sprawdzając znajomość wyrywkowo wybranych zwrotów ze zdawanej partii materiału. Podsumowanie: Uczestnicy projektu umawiają się indywidualnie z opiekunem na termin prezentacji dialogu, bądź odpowiedź ustną, kartkówkę czy sprawdzian w ramach projektu. Uczniowie są zobowiązani dostarczyć nauczycielowi listę zdawanych zwrotów. Najniższą przewidywaną oceną, którą można uzyskać w ramach projektu to ocena dobra. ocena dobra: 71% - 85% (zaliczanej partii materiału) ocena bardzo dobra: 86% - 95% (zaliczanej partii materiału) ocena celująca: 96% - 100% (zaliczanej partii materiału)
Wszystkim zainteresowanym życzę owocnej pracy, sukcesów, a przede wszystkim dobrej zabawy! Pamiętajcie! Tylko systematyczna praca przynosi efekty! Trzymam kciuki! |
Opiekun projektu: Andrzej Goździewicz |