W czerwcu 2020 roku zakończyła się trwająca od września 2018 roku innowacja pedagogiczna „Kodowanie – nauka poprzez zabawę”, w której uczestniczyli uczniowie klas drugich wraz z paniami: Olgą Gul, Małgorzatą Leśniewicz i Anną Gorzkiewicz. Celem było wprowadzenie najmłodszych w świat programowania i kodowania, rozwinięcie zainteresowań informatycznych, a także kształtowanie umiejętności logicznego i twórczego myślenia.
Uczniowie swoje pierwsze kroki rozpoczęli od „odkodowania” obrazków, a także sami próbowali zakodować utworzony przez siebie rysunek za pomocą odpowiednich znaków, czyli liter i cyfr. Z wykorzystaniem gry „Scottie Go!” przenosili się w rok 2030, w którym to pojazd sympatycznego kosmity Scottiego uległ awarii i wylądował na naszej planecie. Zadaniem drugoklasistów było pomóc Scottiemu zdobyć części zamienne do pojazdu, czyli ułożyć z klocków program, który jest rozwiązaniem zadania. Dzieci kodowały również rysunki, szyfrowały wiadomości i szukały drogi do celu oraz zapoznały się z programem Scratch, który umożliwił im tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier i muzyki.
Klasa 2b wraz z panią Olgą Gul nawiązała również współpracę z pracownikiem Publicznej Biblioteki Pedagogicznej – panią Różą Pomiecińską, która realizowała innowację pt. „Z czytaniem i programowaniem za pan brat”. Wspólnie uczono się logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów oraz doskonalono umiejętność pracy zespołowej, tak ważnej we współczesnej edukacji.
Na zakończenie dzieci otrzymały dyplomy przygotowane przez panią Różę oraz filmik jej autorstwa, w którym podsumowano projekty edukacyjne w Książnicy Pedagogicznej. https://drive.google.com/file/d/1Ho2DWC_J9rZifVdTQEWX0hxSFACcLQLz/view?usp=sharing