Akcja Żonkile 2024

Akcja Żonkile 2024

19 kwietnia 1943 roku doszło do zbrojnego zrywu żydowskiej ludności Warszawy, skupionej przez niemieckich okupantów na t...

Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

W piątek, 19 kwietnia 2024 roku, nastąpiło podsumowanie szkolnego konkursu zawodoznawczego POZNAJĘ SZKOŁY – WYBIERAM ZAW...

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Dnia 18 kwietnia 2024 roku wychowankowie świetlicy nr 1 wraz z panią Dagmarą Stodulską wybrali się w kosmos. Podczas zaj...

plan lekcji plan wywiadow plan imprez

W dniach od 7 do 11 marca 2022 roku w ramach programu Erasmus+ projekt „We CAN - Climate Action Now” gościliśmy uczniów i nauczycieli ze szkół partnerskich z Chorwacji, Finlandii, Francji i Portugalii. Pierwszy dzień tradycyjnie rozpoczął się od powitania i zaprezentowania naszej szkoły. Następnie wszyscy udali się z wizytą do Prezydenta Miasta. W Ratuszu, korzystając z multimedialnej wystawy, mogli zapoznać się z historią Kalisza. Po powrocie podczas zabaw integracyjnych (ice breaking activities) zmierzyli się z łamańcami językowymi w językach krajów uczestniczących w projekcie.

Drugiego dnia młodzież wybrała się na wycieczkę do Warszawy, gdzie oprócz obejrzenia Starówki zwiedziła Centrum Nauki Kopernik. Interaktywne ekspozycje dały im możliwość zabawy i zdobycia nowych umiejętności. Nie zabrakło też wieży widokowej w Pałacu Kultury i Nauki oraz zakupów w galerii „Złote Tarasy”.

Środa to dzień w całości poświęcony ekologii. Od rana uczniowie podzieleni na dwie grupy wykonywali wyznaczone zadania. Jedna grupa odwiedziła firmę BREWA (dystrybutora paneli fotowoltaicznych) i wysłuchała wykładu na temat perspektywy wykorzystania energii słonecznej. W tym czasie druga grupa zdobywała nowe umiejętności programistyczne w programie Python, który jest powszechnie wykorzystywany  w wielu firmach na całym świecie. Kolejnym punktem aktywności była zabawa terenowa geocaching przygotowana przez uczniów naszej szkoły. Ideą tego zadania było odszukanie ukrytych obiektów na terenie miasta przy użyciu nowoczesnej aplikacji. Ważne tu były również umiejętności współpracy w grupie i orientacja w terenie przy użyciu wirtualnej mapy. Popołudnie upłynęło równie aktywnie (kręgle i park trampolin).

Czwarty dzień to wyprawa do Gołuchowa. Tam czekało kolejne wyzwanie. Uczniowie podzieleni na cztery międzynarodowe grupy w ramach questu dendrologicznego odszukiwali rzadkie gatunki drzew (pomników przyrody) rosnących w parku gołuchowskim. Zwieńczeniem było odnalezienie skrzynki z tajemniczą pieczęcią poświadczającą pomyślne ukończenie wędrówki. Po powrocie wszyscy uczestnicy, nauczyciele i rodzice spotkali się na uroczystym bankiecie podsumowującym mobilność, podczas którego pani dyrektor Beata Prus wraz z koordynatorem projektu, panem Pawłem Zawadzkim, wręczyła upominki i certyfikaty uczestnictwa. Spotkanie było też okazją do podzielenia się wrażeniami z pobytu w Polsce, zagrania w interaktywną grę Kahoot sprawdzającą wiedzę o krajach partnerskich oraz zaprezentowania swych umiejętności tanecznych podczas dyskoteki.

Ostatni dzień pobytu w Polsce to pomiary smogowe. Cztery międzynarodowe grupy pod opieką nauczycieli udały się w różne miejsca pomiarowe na terenie miasta. Za pomocą czujników smogowych Webbera sprawdzano stężenie pyłów PM10 i PM2,5. Po zakończeniu dokonano podsumowania otrzymanych wyników. Ostatnią aktywnością była praca na platformie Twinspace. Wszystkim działaniom towarzyszyła przyjazna atmosfera, a wśród dzieci zawiązały się prawdziwe przyjaźnie. W przygotowanie wizyty i organizację poszczególnych zadań zaangażowani byli: pani Iwona Ignaczak, pan Maciej Głowacki, pan Karol Wilczyński i pan Mateusz Łańduch.

Szkoła Podstawowa nr 10
im. Marii Konopnickiej

ul. Karpacka 3, 62-800 Kalisz
tel.: 62 501 17 27
fax: 62 501 17 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

GOOGLE MAP

b literackib literackib literackib literackib literackib literacki

pamietamy pr3zaufanie
grupa wsparcia razem
pogromcy konfliktowmodul prawy caritaspcknasz filmfestiwal film

 

informacje prezent podst

pytania do dzieci

pytania do dzieci

prawo jaszka

prawo szkola demo

prawo europa

filmy plastyka

prawo wzor rozwoj

samorzad-uczniowski-white

ok-white

AIESEC New Logo mm

poczytajmy mm

Uniwersytet Kaliski

czytam sobie log

uni ekon dzieciecy

maly mistrz m

lepsza szkola top

maly medyk top

kolorowy uniwersytet top

Akademia młodego ekonomisty

Początek strony

tlo new www 2015 j3