Akcja Żonkile 2024

Akcja Żonkile 2024

19 kwietnia 1943 roku doszło do zbrojnego zrywu żydowskiej ludności Warszawy, skupionej przez niemieckich okupantów na t...

Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

W piątek, 19 kwietnia 2024 roku, nastąpiło podsumowanie szkolnego konkursu zawodoznawczego POZNAJĘ SZKOŁY – WYBIERAM ZAW...

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Dnia 18 kwietnia 2024 roku wychowankowie świetlicy nr 1 wraz z panią Dagmarą Stodulską wybrali się w kosmos. Podczas zaj...

plan lekcji plan wywiadow plan imprez

W dniach 21-28 maja 2016 roku uczniowie i nauczyciele gimnazjum: Joanna Łęgowska (kl. IIB), Filip Tomczyk (kl. IIIC) i Konrad Kustosz (kl. IIIC) oraz pani Iwona Ignaczak, pan Paweł Zawadzki i pan Maciej Głowacki odbyli ostatnią wizytę związaną z realizacją projektu Pollution. Find a STEM solution. Tym razem odwiedzili szkołę partnerską w Kladnie w Czechach.

Pierwszego dnia po oficjalnym powitaniu przez dyrekcję i grono pedagogiczne, obejrzano szkołę i przedszkole. Następnie odbyły się zajęcia warsztatowe w grupach międzynarodowych, gdzie zadaniem uczniów było określić przyrodnicze i społeczno-ekonomiczne funkcje lasów. Końcowym efektem okazało się stworzenie wspólnego katalogu korzyści wypływających z gospodarki leśnej. Do tego zadania uczniowie wykorzystali narzędzie Paddlet. W tym czasie nauczyciele pracowali nad e-bookiem i OER – Open EducationalResources. Tego samego dnia przedstawiciele każdego z krajów, w obecności władz oświatowych Kladna, posadzili na terenie przyszkolnym dwa drzewa. W godzinach popołudniowych wszyscy wspólnie zwiedzali miasto.

Tematem przewodnim kolejnego dnia była gospodarka odpadami i recykling. Zadaniem uczniów było wykorzystanie plastiku do stworzenia rzeźby plastycznej oraz przedmiotów użytkowych i dekoracyjnych. Praca ta poprzedzona była wykładem na temat powstawania plastiku. Po tej aktywności wszyscy zwiedzali lecznicę dla dzikich i domowych zwierząt. Następnie udali się do miejsca pamięci narodowej – Lidice. Jest to teren hitlerowskiej kaźni 500 mieszkańców wsi, która miała miejsce w 1942 roku. W drodze powrotnej do Kladna obejrzano farmę wiatrową, będącą przykładem odnawialnego źródła energii.

Trzeci dzień rozpoczął się wycieczką do fabryki LEGO, jednego z wielu zakładów przemysłowych istniejących w Kladnie. W trakcie zwiedzania, uczniowie i nauczyciele zapoznali się z procesem produkcji, sortowania i dystrybucji klocków z użyciem nowoczesnej technologii i organizacji pracy.  Była też okazja, by poznać zasady funkcjonowania międzynarodowej korporacji. Po południu, w ramach kontynuacji zagadnień z zakresu energetyki, uczniowie mieli stworzyć prezentację z użyciem programu Prezi na temat: „Czy odnawialne źródła energii zawsze są ekologiczne?”

Czwarty dzień to zwiedzanie stolicy Czech – Pragi. Gospodarze zapewnili możliwość poznania najważniejszych atrakcji stolicy. Były to: Narodowe Muzeum Techniki, Zamek na Hradczanach, Most Karola i inne obiekty Starego Miasta. Uczniowie spróbowali też tradycyjnych czeskich specjałów kulinarnych, takich jak: knedle, zupa czosnkowa, nadziewana kaczka oraz smażony ser.

Ostatniego dnia wszyscy uczestniczyli w wykładzie na temat wytwarzania szkła, po którym każdy mógł wykonać szklane naczynie. W godzinach popołudniowych zorganizowano turniej ‘bowling’, a wieczorem dyskotekę.

Tydzień spędzony w Czechach był znakomitym uwieńczeniem 2-letniego projektu, realizowanego w ramach programu Erasmus+. Teraz przed uczniami i nauczycielami realizacja zadań, będących kontynuacją działań rozpoczętych w ramach projektu. 

Szkoła Podstawowa nr 10
im. Marii Konopnickiej

ul. Karpacka 3, 62-800 Kalisz
tel.: 62 501 17 27
fax: 62 501 17 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

GOOGLE MAP

b literackib literackib literackib literackib literackib literacki

pamietamy pr3zaufanie
grupa wsparcia razem
pogromcy konfliktowmodul prawy caritaspcknasz filmfestiwal film

 

informacje prezent podst

pytania do dzieci

pytania do dzieci

prawo jaszka

prawo szkola demo

prawo europa

filmy plastyka

prawo wzor rozwoj

samorzad-uczniowski-white

ok-white

AIESEC New Logo mm

poczytajmy mm

Uniwersytet Kaliski

czytam sobie log

uni ekon dzieciecy

maly mistrz m

lepsza szkola top

maly medyk top

kolorowy uniwersytet top

Akademia młodego ekonomisty

Początek strony

tlo new www 2015 j3