Gdy codziennie rano rutynowo wstajemy i musimy iść do szkoły, najczęściej odbieramy to jako uciążliwy obowiązek, a właściwie powinniśmy się cieszyć, że mamy możliwość uczenia się. Prawo do edukacji jest zagwarantowane każdemu dziecku na świecie. Mimo to – choć trudno uwierzyć – ponad 100 milionów dzieci nie ma takiej szansy.
O braku możliwości pobierania nauki, przyczynach takiego stanu oraz perspektywach jakie daje nam wykształcenie, w dniu 7 czerwca 2021 roku, podczas specjalnych zajęć prowadzonych przez panią Urszulę Papierską, rozmawiała młodzież z klasy 8a i 8b.
W czasie spotkania uczniowie dowiedzieli się jakie są realia życia dzieci w krajach tzw. Globalnego Południa i porównywali je ze swoją sytuacją, poznali czynniki ograniczające możliwość korzystania z prawa do edukacji. Zastanawiali się również jaki wpływ na ich życie miałaby przerwa w edukacji, gdyby w okresie pandemii nie było możliwości nauczania zdalnego.
Zajęcia zainspirowane zostały książką „Żywiciel” D. Ellis oraz historią Malali Yousafzali – najmłodszej laureatki Pokojowej Nagrody Nobla, działaczki społecznej na rzecz upowszechniania dostępu dzieci do edukacji.