Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

Konkurs „Poznaję szkoły – wybieram zawody”

W piątek, 19 kwietnia 2024 roku, nastąpiło podsumowanie szkolnego konkursu zawodoznawczego POZNAJĘ SZKOŁY – WYBIERAM ZAW...

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Lot na Marsa w świetlicy nr 1

Dnia 18 kwietnia 2024 roku wychowankowie świetlicy nr 1 wraz z panią Dagmarą Stodulską wybrali się w kosmos. Podczas zaj...

Szkolne recytacje

Szkolne recytacje

W dniu 16 kwietnia 2024 roku odbył się XXXII Szkolny Konkurs Recytatorski im. Marii Konopnickiej. Uczestnicy zaprezentow...

plan lekcji plan wywiadow plan imprez

W ramach programu „Myślę pozytywnie” uczniowie klas 7a, 7b, 8a oraz 8b w ostatnim tygodniu kwietnia 2021 roku uczestniczyli w odwróconych lekcjach wychowawczych. Zajęcia odbyły się on-line w aplikacji Microsoft Teams i prowadzili je członkowie samorządu uczniowskiego: Julia Karolak, Karolina Sabatowska, Laura Królak oraz Szymon Sikora wraz  z wybranymi przez siebie kolegami i koleżankami z klasy. Temat przewodni brzmiał: „Od empatii do działania”.

Każda lekcja wychowawcza rozpoczęła się od ćwiczenia w parach, które polegało na wymianie komunikatów w konwencji „dobra – zła wiadomość”. Jedna osoba z pary (osoba A) postrzegała swoją sytuację w czarnych barwach, a druga (osoba B) koncentrowała się na dostrzeganiu jej zalet i wzmacniała swojego partnera. Po wykonaniu ćwiczenia prowadzący zapytali uczestników, jak czuli się w swojej roli, jakie emocje odczuwali, do czego doszło w wyniku rozmowy oraz czy (na ile) zmieniło się samopoczucie osoby A.

Następnie młodzież przedstawiła swoim koleżankom i kolegom definicję empatii oraz zwróciła uwagę na to, w jakich sytuacjach i wobec kogo łatwiej ją odczuwać i okazywać, a w jakich trudniej. Uczniowie obejrzeli także dwa filmy: „Boskie matki”, w którym przedstawiona jest wspólna sportowa aktywność i wypowiedzi kobiet na temat ich podejścia do własnej choroby oraz „Akcja Daj Włos” o oddawaniu włosów przez ludzi dla osób będących po chemioterapii.

Po projekcji filmów młodzież wspólnie zastanawiała się jakie są rodzaje wsparcia i co możemy do nich zaliczyć. Na zakończenie lekcji prowadzący poprosili uczestników o wypowiedź w jaki sposób i w jakich sytuacjach mogą poświęcić uwagę drugiemu człowiekowi i w ten sposób rozwijać empatię. Prowadzący przygotowali także prezentację multimedialną oraz quizy podsumowujące zdobytą wiedzę.

Odwrócone lekcje wychowawcze to ciekawy sposób na ćwiczenie samodzielności oraz proaktywności. Uczniowie, którzy wcielili się w role nauczycieli stwierdzili, że są zadowoleni ze swojej pracy oraz nie spodziewali się, że da im to tyle satysfakcji. Każda z lekcji przebiegała w miłej atmosferze, uczestnicy wykazali zainteresowanie tematem oraz aktywnie uczestniczyli w zajęciach.

Link do prezentacji multimedialnej: https://docs.google.com/presentation/d/1Dg5p7aVuXKXOh7p--yW7e4GWK-W6ggDsNddC2EzjB1I/edit#slide=id.p

Linki do quizów:
https://wordwall.net/pl/resource/14978016/empatia
https://quizizz.com/join/quiz/60870c72077a8f001c7fdba0/start?studentShare=true

 

Szkoła Podstawowa nr 10
im. Marii Konopnickiej

ul. Karpacka 3, 62-800 Kalisz
tel.: 62 501 17 27
fax: 62 501 17 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

GOOGLE MAP

b literackib literackib literackib literackib literackib literacki

pamietamy pr3zaufanie
grupa wsparcia razem
pogromcy konfliktowmodul prawy caritaspcknasz filmfestiwal film

 

informacje prezent podst

pytania do dzieci

pytania do dzieci

prawo jaszka

prawo szkola demo

prawo europa

filmy plastyka

prawo wzor rozwoj

samorzad-uczniowski-white

ok-white

AIESEC New Logo mm

poczytajmy mm

Uniwersytet Kaliski

czytam sobie log

uni ekon dzieciecy

maly mistrz m

lepsza szkola top

maly medyk top

kolorowy uniwersytet top

Akademia młodego ekonomisty

Początek strony

tlo new www 2015 j3