Pokaz pierwszej pomocy przedmedycznej

Pokaz pierwszej pomocy przedmedycznej

W dniach 9 i 11 kwietnia 2024 roku uczniowie klas 2a, 2c, 3b, 6a, 6c i 7a uczestniczyli w szkoleniu dotyczącym udzielani...

Konkurs plastyczny „Żyj zdrowo i kolorowo”

Konkurs plastyczny „Żyj zdrowo i kolorowo”

W czwartek, 11 kwietnia 2024 roku, w ramach Tygodnia Zdrowia podsumowano szkolny konkurs plastyczny „Żyj zdrowo i koloro...

Wyobraźnia w pudełkach

Wyobraźnia w pudełkach

W dniu 9 kwietnia 2024 roku nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu czytelniczo – plastycznego KSIĄŻKA W PUDEŁKU. Zadaniem uc...

plan lekcji plan wywiadow plan imprez

Dla Michała Wierzejskiego z klasy 7c pierwsze trzy tygodnie roku szkolnego 2020/2021 zakończyły się dużym sukcesem w zakresie działań informatycznych. Uczeń pod kierunkiem pana Mateusza Łańducha, nauczyciela informatyki, w ramach indywidualnych zajęć z tutoringu, wykonał projekt sygnalizacji świetlnej w oparciu o płytkę Arduino Uno, łącząc ze sobą komponenty elektroniczne i programując je.

Arduino to platforma programistyczna, w której wykorzystuje się język quasi C/C++, postrzegana jako mózg czujników i robotów. To mała płytka, mająca na pokładzie mikrokontroler Atmega328P, dzięki któremu można zrealizować niezliczoną liczbę projektów, od migania diodą LED, po ekspres do kawy czy zdalnie sterowanego drona.

Projekt, który zrealizował Michał to miniaturowa sygnalizacja świetlna. Na początku trzeba było prześledzić jak działa prawdziwa sygnalizacja świetlna, zdobyć komponenty potrzebne do wykonania zadania i złożyć wszystko według ustalonego wcześniej schematu na płytce prototypowej. Przy łączeniu elementów najpierw wybrano odpowiedni rezystor, odczytując paski na rezystorze lub przy pomocy multimetru (potrzebna była znajomość prawa Ohma) i dobrano rezystor dla diody LED. Niewłaściwe dobranie tego komponentu mogło spalić diodę. Po połączeniu wszystkiego do „mózgu”=Arduino, nastąpił dalszy etap realizacji.

Wtedy przyszedł czas na zaprogramowanie wszystkiego w IDE Arduino, w języku quasi C/Cpp. Na początku Michał zdeklarował zmienne typu int, przypisując im odpowiednie piny na płytce. Potem skonfigurował piny jako wejścia i wyjścia. Ustalił początkowe stany napięcia na pinach, do których podłączone są diody na stany wysokie lub niskie (0V lub 5V). Później zastosował instrukcję warunkową „if else”, co było potrzebne do sprawdzenia stanu włącznika oraz pętlę „for”, która zaoszczędziła kilku linijek kodu.

Przy programowaniu mikrokontrolerów Michał musiał wykazać się znajomością elektroniki i informatyki. Ma też kolejne pomysły na nowe projekty, tym razem zamierza skonstruować pojazd zdalnie sterowany na „podczerwień”.

Gratulujemy pierwszych sukcesów i czekamy na nowe projekty!

Szkoła Podstawowa nr 10
im. Marii Konopnickiej

ul. Karpacka 3, 62-800 Kalisz
tel.: 62 501 17 27
fax: 62 501 17 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

GOOGLE MAP

b literackib literackib literackib literackib literackib literacki

pamietamy pr3zaufanie
grupa wsparcia razem
pogromcy konfliktowmodul prawy caritaspcknasz filmfestiwal film

 

informacje prezent podst

pytania do dzieci

pytania do dzieci

prawo jaszka

prawo szkola demo

prawo europa

filmy plastyka

prawo wzor rozwoj

samorzad-uczniowski-white

ok-white

AIESEC New Logo mm

poczytajmy mm

Uniwersytet Kaliski

czytam sobie log

uni ekon dzieciecy

maly mistrz m

lepsza szkola top

maly medyk top

kolorowy uniwersytet top

Akademia młodego ekonomisty

Początek strony

tlo new www 2015 j3