Wyniki konkursu wiedzy o zdrowiu

Wyniki konkursu wiedzy o zdrowiu

W czwartek, 11 kwietnia 2024 roku podsumowano konkurs „Żyję zdrowo i kolorowo”, w ramach którego dwudziestu trzech przed...

Kolejne zajęcia dla małych studentów

Kolejne zajęcia dla małych studentów

W dniu 10 kwietnia 2024 roku uczniowie klasy 5b wraz z panią Agnieszką Kozicą po raz kolejny wzięli udział w zajęciach n...

Pokaz pierwszej pomocy przedmedycznej

Pokaz pierwszej pomocy przedmedycznej

W dniach 9 i 11 kwietnia 2024 roku uczniowie klas 2a, 2c, 3b, 6a, 6c i 7a uczestniczyli w szkoleniu dotyczącym udzielani...

plan lekcji plan wywiadow plan imprez

W dniach od 30 września do 5 października 2019 roku w ramach międzynarodowego projektu „Sustainability – everyone’s responsibility” reprezentacja naszej szkoły w składzie: pani Iwona Ignaczak, pan Paweł Zawadzki, pan Karol Wilczyński oraz uczniowie klas 8a i 8b: Zuzanna Biegańska, Antonina Kozyra, Hanna Kujawa, Marcel Banaszkiewicz i Kacper Janiak odwiedzili partnerską szkołę Collège Edouard Herriot w Lucé we Francji. Obecni tam również byli przedstawiciele pozostałych szkół biorących udział w programie z Chorwacji, Finlandii i Portugalii.

Pierwszy dzień rozpoczęli od spotkania z panią dyrektor, która powitała wszystkich i powiedziała parę słów na temat szkoły. Następnie francuska koordynatorka pani Vanessa Desmoissons przedstawiła tygodniowy plan pobytu i zaprosiła na zwiedzanie szkoły. Rolę przewodników przejęli w tym wypadku uczniowie gospodarzy. Dalej czekały na naszą młodzież ruchowe zabawy i gry integracyjne. Po lunchu ponownie w mieszanych grupach wyruszyli na zwiedzanie Chartres. Odbyło się to w formie gry miejskiej z wykorzystaniem kodów QR – uczniowie wyposażeni w mapę miasta wraz z legendą wyszukiwali najważniejsze obiekty i uwieczniali je na zabawnych zdjęciach, które następnie trafiły na platformę Padlet.

Wtorek rozpoczęto od zbiórki przed szkołą, skąd wszyscy udali się do gastronomicznej szkoły zawodowej dla dorosłych, w której wzięli udział w przygotowaniu lunchu. Przepisy trzech dań zostały wcześniej przygotowane przez uczniów z Francji, a nad całym przedsięwzięciem czuwał wybitny szef kuchni – pan Benoît Cellot, prowadzący w Chartres restaurację du Grand Monarque. Lunch składał się z 3 części: przystawki (wędzony łosoś pod kruchą kołderką w sosie koperkowym), dania głównego (pieczony dorsz z warzywami z puree ziemniaczanym) oraz deseru (zapiekane owoce z kruszonką). Po konsumpcji uczniowie wyruszyli w drogę powrotną do szkoły, by w grupach zaprojektować plakaty z przepisami w ojczystym języku, z wykorzystaniem narzędzia internetowego CANVA. Wieczorem nauczyciele spotkali się na oficjalnej kolacji w restauracji Le Table du Juliete, gdzie mogli spróbować tradycyjnych francuskich dań i wymienić się wrażeniami z pobytu.

Środa rozpoczęła się od wycieczki do największej atrakcji Chartres – Cathédrale Notre-Dame de Chartres. Uwieńczeniem wizyty było uczestnictwo w warsztatach tworzenia witraży. W tym czasie koordynatorzy wszystkich krajów partnerskich wybrali się z wizytą do zakładu, w którym w wyniku obróbki cieplnej, z drewna i starych mebli wytwarzano energię cieplną. Istotą działania tej elektrowni było ogrzewanie  budynków mieszkalnych Chartres i okolic. Następnie uczniowie wraz ze swoimi gospodarzami wybrali się na eksplorację miasta i korzystanie z lokalnych atrakcji.

Czwartek dostarczył wszystkim niezapomnianych wrażeń, gdyż na ten dzień zaplanowano wycieczkę do stolicy Francji, Paryża. Zwiedzanie tej wyjątkowej metropolii rozpoczęło się od zwiedzania najsłynniejszego muzeum na świecie – Musee du Luvre. Po lunchu nastąpił dalszy ciąg atrakcji – Muzeum Nauki (La Cité des sciences et de l'industrie), w którym można było korzystać z interaktywnych ekspozycji i pogłębić swoją wiedzę na temat działania mózgu, budowy komórek, produkowania energii, wpływu gier wideo na ciało człowieka itd. Pomimo zmęczenia, wszyscy chętnie wybrali się na interesującą projekcję w tamtejszym muzealnym planetarium.

Ostatni dzień wizyty to wytężona praca w szkole, ponownie w międzynarodowym składzie. Uczniowie podzieleni na dwie grupy warsztatowe, wykorzystywali mikroskopy by poznać budowę komórki roślinnej. Wiedza ta pomogła im zrozumieć jak funkcjonuje ogród warzywny, zapewniający proces fotosyntezy. W tym samym czasie inni mogli usystematyzować swoją wiedzę w zakresie pozyskiwania źródeł energii. Tego samego dnia można było uczestniczyć w wykładzie prowadzonym przez naukowca – pana Tjarda Roberts na temat zanieczyszczenia powietrza na Arktyce i zapoznać się z urządzeniami monitorującymi w różnych miejscach na ziemi stan powietrza. Dzień zakończył się pożegnaniem i rozdaniem certyfikatów. Uczniowie wspólnie uczestniczyli w zabawie tanecznej, w której pojawiło się mnóstwo łez wzruszenia oraz szczerej radości ze wspólnie spędzonych chwil.

Szkoła Podstawowa nr 10
im. Marii Konopnickiej

ul. Karpacka 3, 62-800 Kalisz
tel.: 62 501 17 27
fax: 62 501 17 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

GOOGLE MAP

b literackib literackib literackib literackib literackib literacki

pamietamy pr3zaufanie
grupa wsparcia razem
pogromcy konfliktowmodul prawy caritaspcknasz filmfestiwal film

 

informacje prezent podst

pytania do dzieci

pytania do dzieci

prawo jaszka

prawo szkola demo

prawo europa

filmy plastyka

prawo wzor rozwoj

samorzad-uczniowski-white

ok-white

AIESEC New Logo mm

poczytajmy mm

Uniwersytet Kaliski

czytam sobie log

uni ekon dzieciecy

maly mistrz m

lepsza szkola top

maly medyk top

kolorowy uniwersytet top

Akademia młodego ekonomisty

Początek strony

tlo new www 2015 j3