Pokaz pierwszej pomocy przedmedycznej

Pokaz pierwszej pomocy przedmedycznej

W dniach 9 i 11 kwietnia 2024 roku uczniowie klas 2a, 2c, 3b, 6a, 6c i 7a uczestniczyli w szkoleniu dotyczącym udzielani...

Konkurs plastyczny „Żyj zdrowo i kolorowo”

Konkurs plastyczny „Żyj zdrowo i kolorowo”

W czwartek, 11 kwietnia 2024 roku, w ramach Tygodnia Zdrowia podsumowano szkolny konkurs plastyczny „Żyj zdrowo i koloro...

Wyobraźnia w pudełkach

Wyobraźnia w pudełkach

W dniu 9 kwietnia 2024 roku nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu czytelniczo – plastycznego KSIĄŻKA W PUDEŁKU. Zadaniem uc...

plan lekcji plan wywiadow plan imprez

W dniach od 1 do 5 kwietnia 2019 roku w ramach projektu Erasmus+ „Sustainability – everyone’s responsibility” delegacja naszej szkoły odbyła wizytę w szkole partnerskiej Escola Básica e secundária TOMÁS DE BORBA na portugalskim archipelagu wysp Azory (wyspa Terceira). Nasza reprezentacja liczyła 7 osób, w skład której wchodzili nauczyciele: pani Iwona Ignaczak, pan Paweł Zawadzki, pan Maciej Głowacki oraz uczniowie klas siódmych: Karolina Niewiadomska, Zuzanna Mowczan, Jakub Małota oraz Jan Czajkowski.

Pierwszego dnia wizyty zwiedzano szkołę oraz przedstawiono plan działań na kolejne dni. Przybyłe delegacje z Francji, Chorwacji, Finlandii i Polski przywitano programem artystycznym. Po części oficjalnej zorganizowano grę, w której kolejne zadania polegały na odnalezieniu wskazanych na mapie charakterystycznych miejsc w szkole. W trakcie zabawy w międzynarodowych, mieszanych grupach, zdobywano wiedzę na temat placówki i miasta gospodarzy. W ramach oficjalnego powitania odbyło się także spotkanie z burmistrzem. Zwieńczeniem tego dnia był rejs statkiem wzdłuż wybrzeża wyspy. Ponieważ było dość wietrznie, a Atlantyk był mocno wzburzony, rejs był niezwykle ekscytujący i „mokry”.

Dzień drugi to już konkretne działania projektowe dotyczące odnawialnych źródeł energii stosowanych w tamtejszej energetyce. Pracę rozpoczęto od wizyty w elektrowni geotermalnej, bowiem położenie wysp w strefie aktywności wulkanicznej i sejsmicznej daje możliwość wykorzystania energii z wnętrza ziemi. Jest to niezwykle efektywne źródło, niestety w Polsce niemożliwe do wykorzystania na taką skalę jak tam. Po geotermii przyszła kolej na energetykę wiatrową. W tym celu uczniowie udali się w najwyższe partie wzniesień wyspy, na których znajdowała się niewielka farma wiatrowa. Ustawiono tam 8 wiatraków. Rzeczywiście warunki wietrzne panujące w tym miejscu były idealne. Powiewy wiatru momentami sprawiały trudności w poruszaniu się. Przy okazji była możliwość podziwiania pięknej panoramy wyspy i wybrzeża. W drugiej części dnia penetrowano wygasłe wulkany. Eksploracja kanałów i komór wulkanicznych w głębi krateru była niezwykle ekscytująca. Była też okazja poczuć specyficzny zapach wyziewów i oparów wulkanicznych zwanych fumarolami.

Trzeci dzień to zdobywanie Monte Brasil – najwyższego szczytu wulkanicznego na wyspie. Podczas pieszej wędrówki uczniowie mijali niezwykle uroczy plac rekreacyjno – zabawowy, gdzie można było odpocząć i pozachwycać się piękną panoramą portu. Kolejną atrakcją w drodze na szczyt był historyczny fort obronny, który w przeszłości bronił wyspę przed atakami piratów. Na szczycie czekały niezapomniane widoki oceanu i sąsiednich wysp przy wyjątkowo pięknej pogodzie. Po zejściu nastąpiło zwiedzanie regionalnego muzeum. Tu przedstawiono krótką historię osadnictwa, państwowości oraz rozwoju gospodarczego regionu. Dzieje krajów wyspiarskich są całkowicie odmienne od tych z kontynentu.

Czwarty dzień wymagał od uczniów sporej aktywności fizycznej. Zorganizowano różnego rodzaju konkurencje i aktywności. Tworzono drużyny w mieszanych składach z różnych krajów. Nauczyciele w tym czasie dopracowywali szczegóły kolejnych wizyt z podziałem kompetencji i zadań. Na podsumowanie dnia wszyscy mieli za zadanie podzielić się swoimi wrażeniami w dowolnej formie – grafika na szkle lub wpis na platformie projektowej. Miłym akcentem podsumowującym spotkanie było wręczenie certyfikatów uczestnictwa w projekcie.

Ostatni dzień to intensywna praca z narzędziami web 2.0. Pracowano głównie na platformie eTwinning, uzupełniając właściwe zakładki związane z realizacją projektu.

Szkoła Podstawowa nr 10
im. Marii Konopnickiej

ul. Karpacka 3, 62-800 Kalisz
tel.: 62 501 17 27
fax: 62 501 17 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

GOOGLE MAP

b literackib literackib literackib literackib literackib literacki

pamietamy pr3zaufanie
grupa wsparcia razem
pogromcy konfliktowmodul prawy caritaspcknasz filmfestiwal film

 

informacje prezent podst

pytania do dzieci

pytania do dzieci

prawo jaszka

prawo szkola demo

prawo europa

filmy plastyka

prawo wzor rozwoj

samorzad-uczniowski-white

ok-white

AIESEC New Logo mm

poczytajmy mm

Uniwersytet Kaliski

czytam sobie log

uni ekon dzieciecy

maly mistrz m

lepsza szkola top

maly medyk top

kolorowy uniwersytet top

Akademia młodego ekonomisty

Początek strony

tlo new www 2015 j3